عصر خودرو

مدیرعامل کارگزاری اقتصاد بیدار:

دامداران می توانند با قیمت عمده از بورس کالا جو بخرند

عصر بازار- حجم عرضه جو در بورس کالای ایران به دلیل قرار داشتن در فصل برداشت طی دو سه هفته آینده در حال افزایش است.

دامداران می توانند با قیمت عمده از بورس کالا جو بخرند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، حسن رضایی پور، مدیرعامل کارگزاری اقتصاد بیدار با بیان این مطلب گفت: با افزایش حجم عرضه جو در بورس کالا، تقاضای خریداران نیز رو به رشد خواهد رفت و شاهد رونق معاملات تالار محصولات کشاورزی خواهیم بود.

    وی در ادامه افزود: در حال حاضر عرضه و تقاضا نسبت درستی با هم ندارند، اما با توجه به اینکه طبق قانون بایدعرضه جو و ذرت در بورس کالای ایران انجام شود و با وجود افزایش عرضه ها به دلیل قرار داشتن در فصل برداشت، طرفین عرضه و تقاضا باید برروی قیمت به توافق برسند چراکه بورس کالا محل کشف واقعی محصولات است.

    مدیرعامل کارگزاری اقتصاد بیدار افزود: در حال حاضر دامداران می توانند جو را با قیمت عمده از بورس کالای ایران خریداری کنند که این امر می تواند انگیزه ای مناسب برای تقویت تقاضا در بورس باشد.

    وی خاطر نشان کرد: از اواخر فروردین امسال شاهد کاهش نرخ قیمت غلات در بازارهای جهانی و به تبع از آن در بازار داخلی بودیم و به این ترتیب نرخ جو در بنادر هم از 710 تا 650 تومان کاهش یافته است.

    وی در ادامه افزود: در حال حاضر قیمت گذاری جو و ذرت توسط عرضه کننده انجام می شود و عرضه کننده ها اعتقاد دارند که رقم عرضه آنها در بورس کالای ایران قیمت منطقی و درستی است.

    به گفته رضایی پور، با توجه به اینکه جو به صورت داخلی برداشت می شود و در مناطق مصرف هم قرار گرفته اند، اختلاف کرایه حمل بندرامام تا مکان های مصرف به قیمت اضافه می شود و همواره با این استدلال قیمت گذاری انجام شده است.

    وی همچنین گفت: در حال حاضر جو وارداتی در بنادرامام و انزلی با اختلاف قیمت ها روبه رو هستند، با این حال جو وارداتی با نرخ 760 تومان پیشنهاد می شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها