عصر خودرو

قیمت نفت کاهش یافت

عصر بازار- قیمت جهانی نفت در آخرین روز معاملات هفته گذشته۴۰ سنت کاهش یافت و هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات در برابر ۴۹ دلار و ۶۴ سنت معامله شد.

قیمت نفت کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، قیمت نفت روز جمعه به دلیل نگرانی ها از اقتصاد آمریکا کاهش یافت، اما افت ارزش دلار و قول اعضای اوپک مبنی بر سرازیر نکردن نفت فراوان به بازار موجب شد تا در معاملات پرنوسان این روز نفت برنت در یک قدمی 50 دلار باقی بماند.

    آمارهای ضعیف تر از حد انتظار بازار کار آمریکا که موجب شد شاخص دلار به پایین ترین رقم از اواسط ماه می تاکنون برسد نیز در تقویت قیمت نفت موثر بود. کاهش ارزش دلار موجب می شود نفت برای دارندگان سایر ارزها ارزان تر شود.

    اما به گفته تجار و دلالان، این آمارها برای اقتصاد آمریکا منفی بود و می تواند موجب محدود شدن تقاضا برای انرژی شود.

    باب یاوگر، تحلیلگر بازار نفت گفت، آمارهای ضعیف نگرانی ها درباره تقاضا برای بنزین در آمریکا در فصل سفرهای تابستانی را افزایش می دهد.

    بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت، در معاملات جمعه با 40 سنت کاهش به 49 دلار و 64 سنت رسید. قیمت نفت برنت همچنان تقریبا 2 برابر رقم های پایین ماه ژانویه است و هشتمین افزایش قیمت هفتگی 9 هفته گذشته را تجربه کرد.

    قیمت نفت خام آمریکا با 55  سنت کاهش به بشکه ای 48 دلار و 62 سنت رسید و اولین کاهش هفتگی در طی 4 هفته گذشته را ثبت کرد.

    قیمت نفت در طی ماه های گذشته عمدتا به دلیل اختلال در عرضه نفت کشورهای نیجریه، ونزوئلا، لیبی و کانادا روندی افزایشی را طی کرده است. روز جمعه، پیکارجویان مستقر در دلتای نیجر، یعنی منطقه ای که نیمی از تولید نفت نیجریه در آن صورت می گیرد، مسئولیت 3 انفجار در زیرساخت های نفتی این کشور را بر عهده گرفتند و وعده دادند که تولید نفت نیجریه را به صفر برسانند.

    لحن و فضای حاکم بر نشست روز پنجشنبه اوپک نیز به گونه ای بود که موجب تقویت قیمت ها شد، زیرا به گفته دومینیک چریچیلا، تحلیلگر بازار نفت: «هیچ یک از تولید کنندگان عمده (به استثنای ایران نگفتند که نفت بیشتری را در آینده نزدیک روانه بازار خواهند کرد.»

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها