عصر خودرو

ادامه گفتگوها با توتال بر سرآزادگان جنوبی؛

لوک اویل روسیه آماده مشارکت ۲ میدان نفتی ایران شد

عصر بازار- دور جدید مذاکرات ایران و لوک اویل به‌منظور توسعه دو میدان نفتی آب تیمور و منصوری و گفتگو با توتال برای توسعه آزادگان جنوبی در حاشیه نشست ۱۶۹ اوپک در وین انجام شد.

لوک اویل روسیه آماده مشارکت ۲ میدان نفتی ایران شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، بیژن زنگنه وزیر نفت ایران در حاشیه برگزاری نشست 169 اوپک با «وحید علی اکبروف» مدیرعامل شرکت لوک اویل روسیه به منظور توسعه و افزایش تولید دو میدان نفت قدیمی در مناطق نفتخیز جنوب کشور انجام شد.

    وزیر نفت از مذاکره با این شرکت روسی برای افزایش تولید میادین نفتی آب تیمور و منصوری خبر داد و تاکید کرد: آماده مشارکت با روس‌ها در طرح افزایش تولید نفت این دو میدان هستیم.

    علاوه بر لوک اویل روسیه، زنگنه وزیر نفت ایران در حاشیه برگزاری نشست اوپک با «استفان میشل» مدیرعامل بخش خاورمیانه شرکت فرانسوی توتال درباره توسعه میدان نفتی آزادگان جنوبی دیدار و گفتگو کرده بود.

     شرکت لوک اویل روسیه فروردین ماه سال گذشته و در آستانه لغو تحریم‌های ایران دفتر خود را در تهران بازگشایی کرده بود و در طول دو سال گذشته بارها برای توسعه میدان نفتی آذر اعلام آمادگی کرده بود.

    در همین حال رکن‌الدین جوادی معاون وزیر نفت سال گذشته در گفتگو با مهر با بیان اینکه در فاز اول توسعه میدان نفتی آذر به حضور شرکت‌های خارجی نیازی نیست، گفته بود: لوک اویل روسیه و سایر شرکت‌های خارجی باید در فازهای بعدی توسعه این میدان نفتی حضور یابند.

    این در حالی است که «واگیت آلیک پروف»، مدیر عامل شرکت نفت «لوک اویل» که دومین غول نفتی روسیه است، اخیرا با بیان اینکه در سال 2011 میلادی به دلیل تشدید شدن تحریم‌های آمریکا و اروپا علیه ایران از طرح توسعه میدان نفتی آذر و چنگوله «بلوک اناران» ایران کناره گیری کردیم، گفته است: حال خواهان پیدا کردن سهم در پروژه میدان نفتی «آذر» ایران هستیم.

    از سوی دیگر، مذاکرات جدید شرکت نفت و لوک اویل روسیه در طول چند ماه گذشته در تهران و مسکو ادامه یافته به نحوی که «اویل مگانوف» معاون شرکت روسی لوک اویل تاکید کرده است که به زودی این شرکت دفتر نمایندگی خود را در ایران بازگشایی خواهد کرد.

    سابقه همکاری‌های نفتی ایران و شرکت لوک اویل روسیه در طول سه دهه گذشته و پیش از اعمال تحریم‌ها طلایی بوده به طوری که با مشارکت لوک اویل روسیه و استات اویل نروژ، یکی از بزرگترین بلوک‌های نفتی در غرب ایران کشف شده است.

    میدان نفتی آذر با در اختیار داشتن 2.5 میلیارد بشکه نفت خام درجا با عراق مشترک است. حجم نفت قابل استحصال این میدان حدود 400 میلیون بشکه برآورد می شود.

    بلوک اناران شامل 2 میدان نفتی آذر و چنگوله، در استان ایلام در مرز خاکی ایران و کشور عراق واقع شده است؛ میدان آذر با میدان بدرای کشور عراق مشترک است و میدان مستقل چنگوله در20 کیلومتری شهر مهران و در امتداد جنوب شرقی میدان آذر واقع شده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها