عصر خودرو

خیزش اتحادیه‌های فولاد چین برای مقابله با آمریکا

عصر بازار- اتحادیه‌ها و سازمان‌های مرتبط با صنعت فولاد در چین در واکنش به اقدام اخیر آمریکا در افزایش تعرفه فولاد وارداتی این کشور، در حرکتی همه جانبه خواستار مقابله جدی با اقدامات تجاری یکجانبه واشنگتن شدند.

خیزش اتحادیه‌های فولاد چین برای مقابله با آمریکا
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، اتحادیه‌ها و سازمان‌های چین که به نوعی با صنعت فولاد مرتبط هستند، روز شنبه با انتشار بیانیه های مختلف، خواستار برخورد مسئولان وزارت بازرگانی کشورشان با تصمیم آمریکا شدند.

    آمریکا اخیرا و در اقدامی بی سابقه، تعرفه بر روی فولاد وارداتی از چین را تا مرز 500 درصد افزایش داده است.
    دولت آمریکا بر این باور است که چین با پرداخت یارانه به بخش فولاد باعث تولید ارزانتر آن و صادرات بیشتر این فرآورده می شود و امکان رقابت از دیگر کشورها را سلب می کند.
    آمریکا و انگلیس بزرگترین معترضان چین هستند و می گویند بسیاری از شرکت های فولادی این کشورها یا در معرض خطر هستند و یا ورشکست شده اند.
    حالا اتحادیه های فولاد در چین تاکید کرده اند که اقدام آمریکا در بالا بردن تعرفه، نوعی حمایت گرایی یکجانبه تجاری است و آنها برای رویارویی با آمریکا آماده اند.
    نشریه گلوبال تایمز چین می نویسد که از دیدگاه دست اندرکاران این صنعت، حرکت آمریکا به شدت گستاخانه است و در حقیقت آمریکا می خواهد تجارت فولاد چین با آن کشور را متوقف کند.
    اتحادیه های فولاد در بیانیه های خود آورده اند که اقداماتی نظیر بالا بردن تعرفه می تواند باعث خودداری صادرکنندگان فولاد به آمریکا شود.
    «جو گوانگ یا» معاون وزارت بازرگانی چین در مصاحبه روز پنجشنبه خود در پکن گفت که حمایت گرایی تجاری آمریکا آزار دهنده است و چین باید با آن مقابله کند.
    کمیسیون تجارت بین المللی آمریکا در قبال این اعتراضات اعلام کرده است که بررسی بر روی پرونده های برخی شرکت های چینی برای تبانی در خصوص تعیین قیمت فولاد در بازار را آغاز کرده است.
    این حرکت آمریکا می تواند باعث شود تا اعتراضات چین در سازمان تجارت جهانی به جایی نرسد و پرونده های شرکت های فولادی چین همچنان مفتوح بماند.
    چین سال گذشته میلادی 804 میلیون تن فولاد تولید کرد که 2.3 درصد کمتر از سال 2014 میلادی بوده است.
    در چهار ماه اول امسال چین 36 میلیون و 900 هزار تن فولاد صادر کرده است که 7.6 درصد بیشتر از دوره مشابه سال 2015 بوده است.
    نزدیک به 3 درصد از فولاد تولیدی چین به آمریکا و حدود چهار درصد به اروپا صادر می شود.
    دولت و وزارت بازرگانی چین نیز پیشتر با انتشار بیانیه ای این اقدام‌ آمریکا را مغایر با مقررات سازمان تجارت جهانی اعلام کرده بودند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها