عصر خودرو

بازار جهانی طلا تحرک چندانی ندارد

عصر بازار- خبرگزاری رویترز اعلام کرد: قیمت جهانی طلا تقریبا ثابت است، زیرا شاخص بازارهای سهام که معمولا افزایش آنها موجب کاهش قیمت طلا می شود، امروز(جمعه) تغییر چندانی ندارند و سرمایه گذاران نیز منتظر انتشار گزارش اشتغال غیرکشاورزی آمریکا هستند.

بازار جهانی طلا تحرک چندانی ندارد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، دلیل دیگر ثبات قیمت جهانی طلا در روز جاری، ثبات شاخص دلار است.

    شاخص دلار که تغییرات نرخ برابری دلار آمریکا را در برابر مجموعه ای از ارزهای اصلی اندازه می گیرد، بامداد امروز به وقت گرینویچ به 95.55 رسید که فقط یک صدم درصد از اندازه روز گذشته آن کمتر است.
    شاخص دلار و قیمت طلا در خلاف جهت یکدیگر حرکت می کنند.
    در صورت افزایش چشمگیر آمار اشتغال غیرکشاورزی آمریکا، احتمال اینکه مقامات بانک مرکزی این کشور نرخ بهره را افزایش دهند، بیشتر می شود.
    بانک مرکزی آمریکا که در 10 سال گذشته بمنظور تقویت اقتصاد این کشور، نرخ های بهره را نزدیک صفر نگهداشته بود، با بهتر شدن اوضاع اقتصادی در این کشور در دسامبر 2015 (آذر 94) نرخ بهره در این کشور را به 0.25 درصد افزایش داد.
    قرار است نرخ بهره در آمریکا در چند مرحله افزایش یابد و سیاستگذاران بانک مرکزی برای اجرای مراحل بعدی به شاخص های اقتصادی این کشور که مهمترین آنها آمار اشتغال است نگاه می کنند.
    افزایش نرخ های بهره موجب افزایش نرخ برابری دلار در مقابل سایر ارزها شده و قیمت کالاهایی مانند طلا که بر حسب دلار قیمت گذاری می شوند را برای خریداران گران کرده و تقاضای آنها را کاهش می دهند.
    وزارت کار آمریکا بزودی آمار اشتغال غیرکشاورزی این کشور را اعلام می کند.
    از آنجا که بانک های مرکزی کشورهای اروپایی نرخ بهره خود را تغییر نداده اند، سرمایه گذاران به افزایش نرخ بهره در آمریکا نیز بدبین هستند.
    بانک «اچ اس بی سی انگلیس» اعلام کرد: درصورتیکه آمار اشتغال ایجاد شده در آمریکا در ماه آوریل (اردیبهشت - خرداد) بالا باشد، خوشبینی سرمایه گذاران نسبت به افزایش نرخ بهره در این کشور در ماه های ژوئن یا ژوئیه (از اواسط خرداد تا اواسط مرداد) بیشتر می شود و قیمت طلا تا 1200 دلار در هر اونس کاهش می یابد.
    قیمت تحویل فوری طلا در ساعت 06:30 روز جمعه به وقت گرینویچ در بازار لندن تقریبا در سطح 1211 دلار و 40 سنت ثابت ماند و نسبت به روز گذشته(پنجشنبه) تغییر چندانی نکرد.
    در بازار کامکس نیویورک نیز هر اونس طلا در ساعت یاد شده با اندکی افزایش نسبت به روز گذشته به قیمت 1213 دلار و 90 سنت معامله شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها