عصر خودرو

مجری طرح عناصر خاکی ایمیدرو خبر داد:

کشف عناصر معدنی نادر در سنگان

عصر بازار: مجری طرح عناصر خاکی ایمیدرو گفت: نمونه های برداشت شده از منطقه سنگان، حاکی از وجود عناصر نادر خاکی با عیار بالا است.

کشف عناصر معدنی نادر در سنگان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایمیدرو، غلامرضا ملاطاهری با بیان این مطلب اعلام داشت: مرحله پی جویی در کل آنومالی های غربی و مرکزی منطقه سنگان توسط مهندسان ایرانی مجتمع سنگان و مشاوران طرح در حال انجام است و با نمونه برداری از 50 مورد مغزه های حفاری، نتایج بسیار مطلوبی درباره میزان عیار عناصر نادر خاکی موجود در این منطقه حاصل شد.

    مجری طرح عناصر خاکی ایمیدرو همچنین با اشاره به اکتشاف حدود 60 میلیون تن کانسنگ آهن در منطقه گزستان (واقع در استان یزد)، تصریح کرد: عیار موجود در این ماده معدنی، حدود 22 درصد آهن و 60 هزار تن محتوی عناصر نادر خاکی برآورد شده است.

    او ادامه داد: با اکتشافات بیشتر در این منطقه، امکان افزایش ذخایر سنگ آهن و همچنین عناصر نادر خاکی وجود دارد. ضمن اینکه به منظور ارتقای کلاس ذخیره، انجام اکتشافات تکمیلی ضروری است.

    به گفته مجری طرح عناصر خاکی ایمیدرو، در مناطق سنگان و گزستان، عناصر نادر سبک شامل لانتانیوم، سِریُم، نئودینیوم و ایتریُم کشف شده است.

    ملاطاهری با اشاره به اینکه مطالعات فرآوری عناصر نادر خاکی بر روی نمونه ها در مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران (واقع در کرج) در حال انجام است، ابراز امیدواری کرد: متخصصان ایرانی به زودی دانش فنی و فناوری لازم برای فرآوری این عناصر را نیز در اختیار خواهند گرفت.

    او افزود: درصدد هستیم با انجام مطالعات فرآوری تا پایان سال 94، نتیجه مطالعات را به مرحله صنعتی برسانیم.

    برچسب ها