عصر خودرو

کاهش طلای جهانی برای پنجمین هفته متوالی

عصر بازار- طلای جهانی در ابتدای معاملات روز جاری ثابت ماند اما به دلیل رشد ارزش دلار آمریکا، به سوی پنجمین کاهش هفتگی متوالی پیش می‌رود.

کاهش طلای جهانی برای پنجمین هفته متوالی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور تقریبا ثابت بود و در سطح 1211.03 دلار ایستاد. بهای طلا در ابتدای معاملات این بازار به رکورد پایین 1206.60 دلار سقوط کرده بود و همچنان در مسیر ثبت پنجمین کاهش هفتگی متوالی قرار دارد.

    بهای معاملات آتی طلا در بازار آمریکا ثابت بود و در سطح 1213.40 دلار قرار داشت. معاملات این بازار روز پنج شنبه 2.10 دلار یا 0.2 درصد کاهش قیمت یافت و در 1209.80 دلار بسته شد.

    این فلز زرد هفته پیش 3.1 درصد یا بیش از 39 دلار کاهش قیمت داشت که چهارمین کاهش هفتگی متوالی و بزرگترین کاهش قیمت هفتگی در شش ماه گذشته بود.

    سرمایه گذاران در آستانه انتشار آمار اشتغال بخش غیرکشاورزی آمریکا در ماه مه محتاط مانده اند. اگر این آمار طبق پیش بینی اقتصاددانان، مطلوب باشد احتمال افزایش نرخهای بهره در نشست ماه جاری بانک مرکزی آمریکا را تقویت خواهد کرد.

    طلا در معاملات روز گذشته که نشست سیاستگذاری بانک مرکزی اروپا بدون تغییر در نرخهای بهره برگزار شد، تغییر چندانی نداشت.

    جیمز استیل، تحلیلگر بانک HSBC در این باره به رویترز گفت: آمار مطلوب اشتغال زمینه را برای تحکیم سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا در نشست ژوئن یا ژوییه این بانک تقویت می‌کند و احتمالا باعث تضعیف طلا و شکسته شدن سطح 1200 دلار می‌شود. با اینهمه ریزش شدید ممکن است موقتی باشد زیرا دورنمای بلندمدت طلا مثبت است.

    شاخص دلار آمریکا در برابر سبدی از ارزهای بزرگ در بالاترین سطح دو ماه گذشته قرار دارد در حالیکه بازارهای سهام آسیایی بجز ژاپن 0.4 درصد پیشروی کردند.

    طلا از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون حدود 14 درصد رشد قیمت داشته و در هفته‌های اخیر که موضع سیاستگذاران آمریکایی برای افزایش نرخهای بهره جدی‌تر شده و از ارزش دلار حمایت کرده است، تحت فشار فروش قرار گرفته است. جانت یلن، رییس بانک مرکزی آمریکا قرار است دوشنبه هفته جاری سخنرانی کند که آخرین پیام این بانک به بازارها پیش از نشست سیاستگذاری دو روزه در روزهای 14 و 15 ژوئن خواهد بود.

    در میان سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پلاتین برای تحویل فوری 0.2 درصد افزایش یافت و به 955 دلار رسید در حالیکه ابتدای معاملات به 950 دلار سقوط کرده بود. هر اونس نقره برای تحویل فوری با 0.3 درصد افزایش، به 16.05 دلار رسید. این فلز به سوی پنجمین کاهش هفتگی متوالی پیش می‌رود. هر اونس پالادیم پس از کاهش در چهار روز گذشته تقریبا ثابت بود و 538.50 دلار معامله شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها