عصر خودرو

فراز و نشیب بورس درطی هفته جاری

عصر بازار- عضو انجمن مهندسی مالی ایران گفت: خودرویی ها با معاملات منفی همراه بودند این درحالیست که در گروه بانکی اغلب معاملات متعادل و تقریبا رو به منفی صورت گرفت.

فراز و نشیب بورس درطی هفته جاری
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمدرضا گیوکی افزود: بورس در هفته گذشته با نوسانات بسیاری مواج بود به طوری شاخص کل مدام در تغییر بود. این فرازونشیب ها بیشتر بخاطر گروه نمادهای خودرویی و فلزات اساسی بود.

    وی تصریح کرد: نمادهای گروه فلزات اساسی در بیشتر روزهای هفته با معاملات منفی همرا بودند همچنین نمادهای شیمیایی بیشتر در حاشیه ی مثبت معامله شدند ، در این گروه شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین سود هر سهم خود را در گزارش اولین پیش بینی منتهی به  95.2.31شرکت ، مبلغ 230ریال پیش بینی کرده است در حالی نسبت به سال مالی گذشته با افزایش 1 درصدی همراه بوده است.


    پالایشی ها متعادل و رو به منفی معامله شدند

    وی ادامه داد: در گروه بیمه ای شرکت بیمه میهن در جدیدترین گزارش خود سود هر سهم شرکت را بر اساس عملکرد واقعی 12 ماهه منتهی به94.12.29مبلغ 64 ریال اعلام کرده  است که نسبت به آخرین پیش بینی با کاهش همراه بوده است این درحالیست که برخی از دلایل این تعدیل منفی شامل، کاهش 4 درصدی حق بیمه صادره، کاهش 77 درصدی سود عملیاتی، کاهش 2 درصدی درآمد حق بیمه می توان عنوان کرد.

    این عضو انجمن مهندسی مالی ایران تصریح کرد: در گروه سرمایه گذاری شرکت سرمایه گذاری اعتلا البرز طی اطلاعیه ای اعلام کرد که در تاریخ 95.3.3 تعداد 25,000,000 سهم از سهام شرکت سرمایه گذاری البرز از شرکت دارویی برکت جمعا به مبلغ 110,750,000,000 ریال خریداری شده است.

    گیوکی در ادامه یادآورشد: همچنین در گروه لیزینگی عرضه اولیه 10 درصد سهام واسپاری ملت بودیم  که از جمله خبرهای مهم گروه ها است.

    وی در ادامه اذعان کرد: بورس تهران در دومین هفته  خرداد ماه نیز با روند کاهشی روبرو شده و از ارزش معاملات آن نیز کاسته شده است ، این در حالی است که سهامداران حقوقی به نسبت فعال‌تر از حقیقی های بازار است و بازار در انتظار گزارشات 3 ماهه  شرکت ها به سر می برد .

    گفتنی است در حال حاضر معامله گران بازار منتظر عملکرد شرکت ها هستند تا بررسی هر چه دقیق تر آن مجددا معاملات خود را از سر گیرند، در این بین ورود عرضه های اولیه هرچند با حجم و تعداد کم، بر بازار تاثیر داشته و وضعیت کلی بازار را تحت تاثیر خود قرار می دهند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها