عصر خودرو

«بارکیندو» دبیرکل جدید اوپک شد

عصر بازار- محمد بارکیندو، کاندیدای نیجریه با اجماع کشورهای عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) بعنوان دبیر کل این سازمان برگزیده شد.

«بارکیندو» دبیرکل جدید اوپک شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایلنا، اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) سرانجام در نشست یکصد و شصت و نهم این سازمان که روز(پنجشنبه، ١٣ خردادماه) برگزار شد برای انتخاب دبیرکل به اجماع رسیدند و محمد بارکیندو از نیجریه را به عنوان دبیرکل جدید این سازمان انتخاب کردند.

    بارکیندو که مدت کوتاهی ریاست شرکت ملی نفت نیجریه را بر عهده داشت، در این پست دارای تجربه است و در سال 2006 به عنوان دبیر کل موقت اوپک ایفای نقش کرده است.

    اعضای اوپک درحالی برای انتخاب دبیرکل جدید این سازمان به اجماع رسیدند که انتخاب دبیرکل جدید به معضلی برای این سازمان بدل شده و اجماع نکردن اعضا برای انتخاب یک فرد، دوره دبیر کلی عبدالله سالم البدری، دبیر کل لیبیایی اوپک را به درازا کشانده بود.

    بر اساس روال عادی، البدری، سرپرست دبیرخانه اوپک باید در سال 2013 از این مسئولیت کنار می رفت، اما به دلیل نبود اجماع برای انتخاب دبیرکل جدید، دوره مسئولیت وی بارها تمدید شده است؛ با توجه به سازوکار تصمیم گیری در اوپک برای انتخاب دبیرکل، همه ١٣ عضو این سازمان باید بر سر یک کاندیدا اجماع کنند.

    بارکیندو از نیجریه، ماهندرا سیره گار از اندونزی و علی رودریگز از ونزوئلا کاندیدای اصلی برای احراز پست دبیر کلی بودند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها