عصر خودرو

ایجاد جذابیت برای سرمایه گذار در بخش معادن بر اساس توانمندی ها تعریف شود

عصر بازار- رئیس نظام مهندسی معدن استان زنجان گفت: ایجاد جذابیت برای سرمایه گذار در حوزه معدن، باید متناسب با ظرفیت های معدنی این استان باشد تا توانمندی های این بخش به کار گرفته شود.

ایجاد جذابیت برای سرمایه گذار در بخش معادن بر اساس توانمندی ها تعریف شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، مهدی حمیدی  افزود: مواد معدنی موجود به دو دسته فلزی و غیر فلزی تقسیم می شود.

    وی یادآورشد: در حوزه سنگ های تزئینی سعی شده است که تا حد امکان برای فرآوری آنها، واحد صنعتی راه اندازی شود.
    حمیدی با بیان اینکه دو واحد صنعتی بزرگ برای فرآوری سنگ های تزئینی در این استان راه اندازی شده است، میزان فروش مواد معدنی به این دو واحد صنعتی را قابل توجه و با قیمت مناسب خواند.
    رئیس نظام مهندسی معدن استان زنجان به رونق یافتن فرآوری و بهره برداری از معادن سنگ آهن اشاره کرد و گفت: هم اکنون بحث بهره برداری از شرکت فولاد البرز غرب در این استان مطرح است که با تحقق این موضوع در سال جاری علاوه بر آنکه همه مواد خام معدنی تولید شده در زنجان مصرف می شود، سنگ آهن نیز از سایر استان ها وارد خواهد شد.
    وی بر لزوم توسعه صنایع پایین دست معادن اشاره و خاطرنشان کرد: هم اکنون موضوع توسعه صنایع پایین دستی معادن موجود در این استان به منظور بهره برداری از آنها مطرح است.
    حمیدی ادامه داد: در صورتی که برنامه ریزی مناسبی برای بهره برداری از معادن موجود در این استان وجود داشته باشد، می توان متناسب با آن اقدام به جذب سرمایه گذار کرد.
    رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان زنجان گفت: این سازمان در نظر دارد که بسته کاملی از ظرفیت های سرمایه گذاری حوزه معدن را با مشارکت و همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت و اتاق بازرگانی تدوین کند.
    وی تاکید کرد: علاوه بر آماده سازی این بسته، نیروهای سازمان نظام مهندسی نیز باید بتوانند مشاوره خوبی به سرمایه گذاران در این زمینه بدهند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها