عصر خودرو

تشریح ۵ رویکرد اقتصاد مقاومتی

عصر بازار- رییس دبیرخانه شورای اقتصاد مقاومتی از درون زایی، برون گرایی، مردمی بودن، عدالت بنیان و دانش بنیان بودن به عنوان پنج رویکرد اصلی اقتصاد مقاومتی یاد کرد.

تشریح ۵ رویکرد اقتصاد مقاومتی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، مجتبی خالصی پیش از ظهر امروز 13 خردادماه در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمان با بیان این‌که رشد پویا هدف اصلی اقتصاد مقاومتی است افزود: اقتصاد مقاومتی به دنبال آن است که در برابر تهدیدات و مخاطرات حرف مشخص داشته باشد و بتواند از تحولات فناوری دنیا برای پویایی و رشد اقتصادی استفاده کند و اگر صدمه ای از بیرون وارد شد، میان تولید و اهداف اصلی آن فاصله چندانی نیندازد.

     وی با اشاره به اینکه فناوری، سرمایه و بازار امکاناتی است که می توانیم از دنیا برای اقتصاد مقاومتی استفاده کنیم، تصریح کرد: در حال حاضر میزان استفاده ما از فناوری و سرمایه گذاری خارجی کم است و باید استان ها از قابلیت ها استفاده کنند.

    رییس دبیرخانه شورای اقتصاد مقاومتی بیان کرد: صادرات غیرنفتی ما کم است و عملا نتوانسته ایم از بازار جهانی درست استفاده کنیم و متکی به صادرات نفت بوده ایم. همچنین واردات ما متکی به این صادرات بوده و در واقع اقتصاد ما نفتی بوده است.

    وی افزود: بودجه ما پرنوسان و وابسته به نفت است و به همین علت با کاهش قیمت نفت و حجم صادرات آن، بودجه دچار مشکل می شود و بین بودجه و برنامه های دولت فاصله می اندازد.

    خالصی تصریح کرد: اقتصاد ما از لحاظ نرخ ارز و تراز پرداخت ها متکی به نفت است و یکی از کارهایی که در اقتصاد مقاومتی در دستور کار قرار دارد، یکسان سازی نرخ ارز در سال جاری است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها