عصر خودرو

حضور ۱۰۰ شرکت لتونی پای میز مذاکره با فعالان اقتصادی ایران

عصر بازار- دیدارها و جلسات رودرروی هیات اقتصادی ایران در لتونی، با حضور نمایندگانی از ۱۰۰ شرکت لتونیایی امروز(پنچشنبه) در سالن همایش های هتل رادیسون بلو دوگاوا Radisson Blue Daugava در شهر ریگا (پایتخت لتونی) برگزار شد.

حضور ۱۰۰ شرکت لتونی پای میز مذاکره با فعالان اقتصادی ایران
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، در این دیدارها، فعالان اقتصادی ایران و لتونی درباره گسترش همکاری ها در زمینه های صنعت، معدن، انرژی، گردشگری، امور بانکی و سرمایه گذاری، کشاورزی و غذا، ICT(فناوری ارتباطات و اطلاعات) و سلامت مذاکره کردند.

    در این دیدارها، 60 میز برای مذاکرات در نظر گرفته شد که هر کدام از اعضای هیات اقتصادی ایران در یک میز مستقر شده و فعالان اقتصادی لتونی با توجه به برنامه ارائه شده، با همتایان خود گفت وگو کردند.
    هیات سیاسی-اقتصادی کشورمان یکشنبه این هفته سفر دوره ای خود به چهار کشور اروپایی لهستان، فنلاند، سوئد و لتونی را آغاز کرد و در نخستین ایستگاه به ورشو، سپس به هلسینکی و استکهلم رفت و پس از دیدار و گفت وگوهای سیاسی و اقتصادی، صبح امروز(پنجشنه) وارد ریگا پایتخت لتونی شد.
    اعضای هیات اقتصادی جمهوری اسلامی ایران در سه کشور لهستان، فنلاند و سوئد با همتایان خود ملاقات رو در رو (B2B) داشتند و در همایش های اقتصادی دوجانبه با لهستان و فنلاند شرکت کردند.
    به گفته محسن جلال پور رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، فعالان اقتصادی کشورمان تنها در لهستان و فنلاند، یک میلیارد و 200 میلیون دلار سند همکاری دوجانبه امضا کردند؛ برخی از این اسناد در قالب تفاهم نامه و برخی در قالب قرارداد است.
    شرکت در همایش تجاری ایران و لتونی نخستین برنامه هیات اقتصادی ایران در لتونی بود که با حضور محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان و ادگارس ریوکویش (Edgars Rivkevichs) وزیر امور خارجه جمهوری لتونی برگزار شد.
    فعالان اقتصادی ایران در لتونی تلاش می کنند ضمن معرفی شرکت های خود، شرکا و همتایانشان در کشور لتونی را بهتر بشناسند و زمینه های توسعه همکاری های اقتصادی دوجانبه را شناسایی کنند.
    هیات سیاسی - اقتصادی ایران امشب (پنجشنبه)، ریگا را به مقصد تهران ترک خواهد کرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها