عصر خودرو

رشد اقتصادی در گرو ارائه تسهیلات به بخش تولیدی

عصر بازار- کارشناسان اقتصادی معتقدند که بانک ها با ارائه تسهیلات و همچنین کاهش نرخ سود می توانند به بخش تولید و در نهایت به رشد اقتصادی کمک کنند.

رشد اقتصادی در گرو ارائه تسهیلات به بخش تولیدی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، روح الله حمیدیان گفت: عوامل زیادی در رشد اقتصادی می توانند تاثیرگذار باشند که یکی از این عوامل، بحث بانکداری و اشتغال است که به نوعی از اهمیت زیادی برخوردار است.

    وی تاکید کرد: باید به این موضوع توجه داشت که وجود زیرساخت های لازم برای رسیدن به رشد اقتصادی باید فراهم شود که این امر در گرو همکاری بخش های مختلف و کاهش واردات است.

    این کارشناس اقتصادی در ادامه عنوان کرد: اگر واحدهای صنعتی کوچک و متوسط بخواهند به فعالیت های خود ادامه دهند باید حمایت بانک ها  در زمینه ارائه تسهیلات و کاهش نرخ سود را داشته باشند.

    وی در ادامه بیان کرد: با اتخاذ برنامه هوشمندانه و مدیریت صحیح و خروج اقتصاد از رکود می توانیم به رشد اقتصادی دست یابیم.


    **رسیدن به رشد اقتصادی 5درصد درسال جاری محال است

    در ادامه سعید اربابی دبیر اول نهمین دوره کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی دراین باره گفت: با توجه به دوران تحریم و ازدست دادن برخی بازارهای هدف و اینکه بخش تولید نیز در رکود به سر می برد، رسیدن به رشد اقتصادی 5درصدی محال است.

    وی ادامه داد: برای اینکه رشد اقتصادی به روند صعودی دست یابد، باید تولید و صادرات از رکود خارج شود و بتوانیم در دوران پسابرجام دوباره به بازارهای هدف دست پیدا کنیم .

    اربابی در ادامه گفت: قطعا در سال جاری باتوجه به اتفاقات از جمله پسابرجام و ورود هییت های تجاری مختلف به کشور و بتهر شدن روابط اقتصادی به رشد دست خواهیم یافت اما رشد 5 درصدی کمی دور از انتظار و زمان بر است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها