عصر خودرو

زنگنه در آستانه نشست اوپک اعلام کرد:

برنامه ۵ساله ایران برای تولید روزانه ۴میلیون۸۰۰هزار بشکه نفت

عصر بازار- وزیرنفت گفت: برنامه ما این است ظرفیت تولید نفت ایران درپنج سال آینده به ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه در روز برسد

برنامه ۵ساله ایران برای تولید روزانه ۴میلیون۸۰۰هزار بشکه نفت
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، بیژن زنگنه امروز در محل برگزاری نشست 169 اوپک پیش از آغاز نشست افتتاحیه در جمع خبرنگاران با بیان این که 2 کاندیدای اصلی برای دبیرکلی اوپک وجود دارد، اظهارداشت: 10 ماه پیش به امانوئل ایبه کاچیکوو، وزیر نفت نیجریه قول دادم که از کاندیدای آنها برای احراز پست دبیرکلی در اوپک حمایت می‌کنیم.  وی در عین حال افزود: اندونزی هم از دوستان ایران است.

    وزیر نفت درباره ایران برای افزایش تولید نفت نیز اظهارداشت: برنامه ما این است ظرفیت تولید نفت ایران درپنج سال آینده به 4 میلیون و 800 هزار بشکه در روز برسد.

    وی با بیان اینکه ایران برای حمایت از اقدام اوپک در جهت تنظیم بازار آماده است، افزود: اگر اوپک اقدامی داشته باشد، ما به آن شتاب می‌دهیم، اما به نظر می‌رسد این سازمان تاکنون گام مناسبی بر نداشته است.

    وزیر نفت با اشاره به تحولات قیمت نفت در هفته‌های گذشته، ادامه داد: به نظر من بازار نقشش را مطابق طبیعت خود، به خوبی ایفا می‌کند.

    زنگنه با تأکید بر موضع ایران مبنی بر بازگرداندن نظام سهمیه بندی، گفت: سقف تولید هیچ سودی برای ما و دیگر اعضای اوپک ندارد، هر یک از اعضا باید سهمیه جداگانه داشته باشند.

    وی با بیان این که تعیین سقف تولید، برای ایران و دیگر کشورهای عضو اوپک سودی ندارد، ادامه داد: عقیده ما این است که نظام سهیمه بندی در اوپک احیا شود اما فکر نمی‌کنم در این نشست بتوانیم درباره مسئله مذکور به توافق برسیم ضمن اینکه پیشنهاد فوق را در این نشست مطرح نخواهیم کرد زیرا زمینه‌ای ندارد.

    وزیر نفت همچنین با بیان این که ایران هم اکنون روزانه سه میلیون و 800 هزار بشکه نفت خام تولید می کند، گفت: تولید نفت خام ایران بزودی از مرز چهار میلیون بشکه فراتر می‌رود.

    زنگنه رقم صادرات نفت خام ایران در ماه مه را بیش از 2 میلیون بشکه نفت عنوان و اضافه کرد: ایران پس از بازگشت به سطح تولید پیش از تحریم‌ها، روند افزایش تولید نفت خود را ادامه خواهد داد.

    وی گفت: مذاکره با شرکت‌های نفتی بین المللی درباره میدان‌های توسعه نیافته و میدان‌های توسعه یافته، با این هدف انجام می‌شود و به این معناست که ما می‌خواهیم سطح تولید و صادرات خود را افزایش دهیم.

    وزیر نفت ایران همچنین با اشاره به این که مهم‌ترین دستور کار نشست امروز اوپک، تعیین دبیر کل جدید است، نسبت به اجماع اعضای این سازمان برای این کار ابراز امیدواری کرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها