عصر خودرو

مدیرعامل انبار زعفران وحدت جام اعلام کرد:

انبارهای بورسی زعفران، مامن امن کشاورزان

عصر بازار- مدیرعامل انبار زعفران وحدت جام همزمان با فصل برداشت زعفران به کشاورزان توصیه کرد که زعفران تولیدی خود را به انبارهای بورسی تحویل دهند تا از مزایایی همچون نقدشوندگی بالا و دریافت یک روزه وجه محصول، ایجاد ارزش افزوده و جلوگیری از افت کیفیت و سرقت محصول بهره مند شوند.

انبارهای بورسی زعفران، مامن امن کشاورزان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از کالاخبر، مجتبی پیام عسگری مدیرعامل انبار زعفران وحدت جام که این انبار در تربت جام واقع است، گفت: باید به کشاورزان و زعفران کاران آموزش داد که ارائه محصول به انبارهای بورس کالا مزیت های فراوانی داشته و برای محصول ایجاد ارزش افزوده می کند.

    وی ادامه داد: سپردن زعفران به انبارهای بورسی، باعث افزایش قدرت نقدشوندگی کشاورزان می شود به طوری که کشاورزان 3 روز بعد از سپردن زعفران تولیدی خود در انبارهای بورسی، می توانند آن را به فروش برسانند و یک روز بعد، وجه خود را دریافت کنند؛ لذا انبارهای بورسی مامن امنی برای کشاورز بوده و به واسطه این رویه، نگرانی بابت از بین رفتن پول و سرمایه کشاورز وجود ندارد.

    این فعال قدیمی بازار زعفران تصریح کرد: از سوی دیگر محصول زعفران در انبارهای بورسی در شرایط کاملا استانداردی نگهداری می شود به طوری که کیفیت محصول حفظ شده و مانند روز اول باقی می ماند؛ ولی با نگهداری این محصول در خانه، زعفران در معرض نور قرار گرفته و دچار افت کیفیت می شود.

    پیام عسگری اضافه کرد: همچنین کشاورزان با تحویل محصول تولیدی خود به انبارهای بورسی می توانند با خیالی آسوده محصول خود را در انبار نگهداری کنند و دیگر نگران سرقت محصول ارزشمند خود نباشند؛ بنابراین به کشاورزان توصیه می شود تا زعفران تولیدی خود را به انبارهای بورسی تحویل دهند تا از مزایای این انبارها بهره مند شوند.

    گفتنی است بورس کالای ایران با صدور اطلاعیه ای از گشایش انبارهای رشته ای بریده ممتاز (نگین) از روز اول آبان ماه جهت انجام معاملات گواهی سپرده کالایی با سررسید 1404 خبر داده است.

    برچسب ها