عصر خودرو

وزیر نفت به محض ورود به وین:

قیمت مناسب نفت ۷۰ دلار است

عصر بازار- وزیر نفت به محض ورود به وین به منظور شرکت در یکصد و شصت و نهمین اجلاس وزارتی اوپک گفت: قیمت مناسب نفت ۷۰ دلار است.

قیمت مناسب نفت ۷۰ دلار است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل ازفارس، بیژن زنگنه به محض ورود به وین به منظور شرکت در یکصد و شصت و نهمین اجلاس وزارتی اوپک گفت: قیمت مناسب نفت 70 دلار است اما در این نشست مطمئن نیستم درباره سهمیه‌ها و سقف تولید اوپک صحبت جدی شود.

    وی با اشاره به اینکه اعتقاد ما بازگشت به سهمیه‌هاست گفت: در حال حاضر ایران 3 میلیون و 800 هزار بشکه نفت تولید می‌کند که تلاش می‌کنیم به زودی تولید نفت خود را به میزان قبل از تحریم‌ها بازگردانیم.

    وزیر نفت اظهار کرد: ما تصمیم داریم هم تولید و هم صادرات نفت و میعانات گازی را افزایش دهیم که این افزایش تولید از میادین توسعه‌یافته و توسعه‌نیافته خواهد بود.

    یکصد و شصت و نهمین نشست عادی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) امروز (پنجشنبه، ١٣ خردادماه) در مقر دائمی این سازمان در وین برگزار می شود.

    بررسی بازار نفت و تصمیم گیری درباره سطح تولید نفت کشورهای عضو اوپک، انتخاب دبیرکل جدید و احتمالا تصمیم گیری درباره بازگشت کشور آفریقایی گابن به این سازمان در دستور کار  نشست ١٦٩ اوپک قراردارد.

    بیشتر وزیران عضو اوپک در بدو ورود به وین اعلام کردند بازار نفت رو به بهبود است و به تدریج متعادل می شود، قیمت سبد نفتی اوپک نیز نسبت به نشست ١٦٨ این سازمان حدود پنج دلار افزایش نشان می دهد.

    بیژن زنگنه، وزیر نفت نیز پیش از سفر به وین گفته بود: جای خوشحالی دارد که بازار نفت با وجود برخی تخریبها که در این مدت انجام شد در حال بازگشت به یک وضع متعادل است.

    زنگنه افزود: با وجود افزایش ٢ برابری صادرات نفت ایران نسبت به نشست ١٦٨ اوپک این سازمان، این افزایش تاثیر منفی بر بازار نداشته و جذب شده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها