عصر خودرو

سقوط ارزش یوان چین به پایین ترین میزان در پنج سال گذشته

عصر بازار- ارزش یوان واحد پول ملی چین در برابر دلار آمریکا بر اساس تازه ترین آمارها به پایین ترین میزان در پنج سال گذشته سقوط کرده است.

سقوط ارزش یوان چین به پایین ترین میزان در پنج سال گذشته
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، تضعیف یوان در برابر دلار برای صادرکنندگان چینی سودآور است و قدرت رقابتی آنها را در عرصه صادرات در بازار جهانی افزایش می دهد.

    با این وصف هر زمان ارزش یوان در برابر دلار تضعیف می شود، چین از سوی آمریکا متهم می شود که برای کمک به صادرکنندگان تعمدا بهای ارز ملی را دستکاری می کند.
    در شرایطی که هر دلار با 6 ممیز 549 یوان در روز جمعه گذشته معامله شد، آخرین بار نرخ تسعیر در روز چهارشنبه (دیروز) به 6 ممیز 589 رسید.
    این پایین ترین رقم تبدیل یوان و دلار در پنج سال گذشته است و نشان می دهد در ماه های گذشته به رغم فشارهای آمریکا بر چین، نرخ یوان همچنان در حال تضعیف شدن بوده است.
    آمریکا می گوید که چین با پایین نگه داشتن ارزش یوان باعث می شود تا کالاهای این کشور با قیمت پایین تری تولید شده و به فروش برسد.
    با این وصف روزنامه چاینا دیلی چین نوشته است که احتمالا بالا رفتن نرخ سپرده بانکی در آمریکا از عواملی است که تضعیف یوان را به دنبال داشته است.
    این نشریه می نویسد که تضعیف یوان ادامه خواهد داشت اما در مقایسه با دیگر ارزهای جهان وضعیت همچنان مطلوب و با ثبات است.
    روزنامه تصریح کرد که اگر نرخ بهره در آمریکا افزایش یابد یوان تضعیف خواهد شد و این بستگی به میزان افزایش و مدت زمان آن دارد.
    تحلیلگران می گویند که اگر وضعیت بازارها تثبیت شده و اوضاع اقتصادی در غرب و بخصوص در آمریکا شرایط بهتری پیدا کند،‌ بتدریج نرخ یوان افزایش خواهد یافت اما فعلا در دوره تضعیف قرار گرفته است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها