عصر خودرو

در نیمه نخست امسال؛

محل هزینه‌کرد ۹۸ هزار میلیارد تومان مالیات ارزش افزوده اعلام شد

عصر بازار- در نیمه نخست امسال بیش از ۹۸ هزار و ۵۷۲ میلیارد تومان از محل مالیات بر ارزش افزوده و در قالب سلامت و عوارض به دستگاه‌ها و نهادهای مربوطه جهت سلامت مردم و توسعه و آبادانی کشور پرداخت شده است.

محل هزینه‌کرد ۹۸ هزار میلیارد تومان مالیات ارزش افزوده اعلام شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر، بر اساس جدیدترین گزارش سازمان امور مالیاتی کشور، در شش ماهه اول سال‏ جاری بالغ بر 512 هزار و 659 میلیارد تومان درآمد مالیاتی وصول شده که بیش از 98 هزار و 572 میلیارد تومان از محل مالیات بر ارزش افزوده و در قالب سلامت و عوارض به دستگاه‌ها و نهادهای مربوطه جهت سلامت مردم و توسعه و آبادانی کشور پرداخت شده است.

    در شش ماهه اول سال 1403 در مجموع بیش از 73 هزار 762 میلیارد تومان برای توسعه و آبادانی کشور به حساب شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، فرمانداری‌ها و ادارات کل امور عشایر پرداخت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل (52 هزار و 498 میلیارد تومان) رشد 41 درصدی داشته است.

    همچنین در این بازه زمانی، بیش از 22 هزار و 546 میلیارد تومان نیز در قالب سلامت به حساب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی واریز گردیده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل (13 هزار و 83 میلیارد تومان) 72 درصد رشد را نشان می‌دهد.

    افزون بر موارد یادشده، در شش ماهه اول سال جاری از محل مالیات بر ارزش افزوده در مجموع بیش از دو هزار و 264 میلیارد تومان در قالب سهم 27 صدم درصد توسعه ورزش‌های همگانی به حساب وزارتخانه‌های ورزش و جوانان و آموزش و پرورش اختصاص یافته است که بیانگر رشد 26 درصدی نسبت به دوره مشابه سال گذشته (یک هزار و 804 میلیارد تومان) است.

    برچسب ها