عصر خودرو

در روز ۲۲ مهر ماه در بورس انرژی ایران رقم خورد؛

ثبت ارزش ۹.۲ هزار میلیارد ریالی در معاملات روزانه

فروش نفت سفید پالایش نفت تبریز را در صدر برترین فروشندگان قرار داد

عصر بازار- مجموع ارزش ریالی معاملات ثبت شده در این بازار طی روز یکشنبه ۲۲ مهر ماه به ۹ هزار و ۲۳ میلیارد ریال رسید.

ثبت ارزش ۹.۲ هزار میلیارد ریالی در معاملات روزانه
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از بورس انرژی، این رقم مربوط به فروش حامل‌های انرژی در رینگ داخلی و بین‌الملل؛ معامله برق و داوستد و اوراق گواهی ظرفیت نقدی در بازار اوراق بهادار بورس انرژی ایران بود. شرکت پالایش نفت تبریز با ثبت فروش 21 هزار متر مکعب نفت سفید و ثبت ارزش ریالی معادل 4 هزار و 766 میلیارد ریال که معادل 53 درصد ارزش کل بازار بود؛ برترین فروشنده بورس انرژی در این روز شد.

    در این روز 6.5 میلیون اوراق گواهی ظرفیت نقدی در بازار اوراق بهادار بورس انرژی ایران مورد داوستد قرار گرفت و این معاملات مجموع ارزش ریالی بالغ بر 658 میلیارد ریال را رقم زد.

    ثبت ارزش 7.3 هزار میلیارد ریالی در رینگ داخلی

    بررسی داده‌های معاملاتی رینگ داخلی بازار  فیزیکی بورس انرژی ایران در روز یکشنبه 22 مهر ماه از فروش 20 هزار تن حامل انرژی و همچنین یک سبد پایه 102 در این بازار و ثبت مجموع ارزش ریالی بالغ بر 7 هزار و 389 میلیارد ریال حکایت دارد. شرکت پالایش نفت تبریز در این روز با فروش 21 هزار متر مکعب نفت سفید ویژه خوراک صنایع معادل 16 هزار و 275 تن از این محصول و ثبت مجموع ارزش ریالی بالغ بر 4 هزار و 766 میلیارد ریال فروشنده برتر بازار شد.این محصول در قیمت پایه‌ای برابر 226 هزار و 991 ریال به ازای هر لیتر در رینگ داخلی عرضه شد و با توجه به تناسب حجم عرضه و تقاضا در هیمن قیمت نیز معامله شد.

    این در حالی بود که شرکت پالایش نفت شیراز نیز در این روز با ثبت فروش یک سبد پایه 102 در قیمت پایه و مجموع ارزشی برابر هزار و 454 میلیارد ریال در رتبه دوم برترین فروشنده رینگ داخلی در این روز قرار گرفت.

    ثبت ارزش 209 میلیارد ریالی در رینگ بین‌الملل

    رینگ بین‌الملل بازار فیزیکی بورس انرژی ایران در روز یکشنبه 22 مهر ماه تنها میزبان یک عرضه از سوی شرکت هوایار گاز بین‌الملل بود؛ این شرکت 988 تن گاز مایع را با قیمت پایه 425 دلار به ازای هر تن عرضه کرد؛ برای این محصول تقاضایی معادل هزار و 219 تن به ثبت رسید؛ اما برتری حجم تقاضا نسبت به عرضه موجب رقابت قیمتی متقاضیان نشد و در نهایت کل گاز مایع عرضه شده در قیمت پایه به فروش رفت و مجموع ارزش ریالی بربر 209 میلیارد ریال را رقم زد.

    مهم‌ترین عرضه‌های پیش‌رو

    رینگ داخلی و بین‌الملل بازار فیزیکی بورس انرژی ایران در روز دوشنبه 23 مهر ماه میزبان عرضه‌های متعددی خواهد بود؛ از مهم‌ترین این عرضه‌ها به لحاظ حجم می‌توان به عرضه 3 هزار تن سی‌او پالایش نفت آبادان در رینگ داخلی اشاره کرد؛ همچنین رینگ داخلی در این روز میزبان عرضه‌های متعدد متانول نیز خواهد بود؛ شرکت پتروشیمی زاگرس 2 هزار و 200 تن و شرکت متانول کاوه 2 هزار و 75 تن متانول در رینگ داخلی عرضه می‌کنند.

    شرکت نفت ستاره خلیج فارس نیز برای امروز برنامه عرضه 35 هزار تن فول رنج نفتا و 30 هزار تن نفتای سبک در رینگ بین‌الملل را دارد؛ این در حالی است که شرکت پتروپالایش کنگان نیز نسبت به عرضه 7 هزار تن برش پنتان در این رینگ اقدام می‌کند.

    برچسب ها