عصر خودرو

زنگنه:

ایران ماه گذشته روزانه دو میلیون و۲۳ هزاربشکه نفت صادرکرده است

عصر بازار- «بیژن نامدار زنگنه» وزیر نفت درباره افزایش تولید نفت خام کشور گفت: ایران در ماه می حدود دو میلیون و ۲۳ هزار بشکه نفت خام صادر کرده است.

ایران ماه گذشته روزانه دو میلیون و۲۳ هزاربشکه نفت صادرکرده است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، زنگنه که چهارشنبه شب برای شرکت در یکصد و شصت و نهمین (169) نشست اوپک وارد وین شد، در بدو ورود به هتل کوبورگ در جمع خبرنگاران تاکید کرد: ایران همچنان تولید نفت خود را به میزان قبل از تحریم ها افزایش خواهد داد.

    وی افزود: سقف تولید نفت نه به نفع منافع ملی ما است نه منافع ملی کشورهای عضو اوپک، اما نظر ما این است که میزان سهمیه بندی مشخص شود که فکر می کنم در این نشست توافقی در این مورد صورت نخواهد گرفت.
    وزیر نفت گفت: انتظار ما از نشست روز پنجشنبه گفت و گو در باره مسائل مختلف از جمله انتخاب دبیرکل اوپک است.
    زنگنه در پاسخ به این سئوال که آیا پیشنهاد ایران بازگشت به سهمیه های قبلی است گفت: ایده کلی ما این است اما فکر نمی کنم که در جلسه روز پنجشنبه پیشنهادی مطرح کنیم.
    وی همچنین قیمت نفت را بشکه ای 70 دلار با توجه به بازار فعلی مناسب دانست.
    پیشتر وزیر نفت ایران گفته بود که اوپک نهادی برای حداکثر کردن منافع اعضاست که باید در راستای تثبیت بازار، فعالیت کند و بتواند در مواردی که بازار نامتعادل می شود، نقش مدیریتی داشته باشد و ایران نیز از این نقش اوپک حمایت می کند.
    وی تاکید کرد: اوپک به هر میزان این نقش را ایفا کند، ایران از آن در جهت اهداف، ساختار اصلی و اساسنامه اوپک حمایت می کند.
    وی افزود: صادرات نفت ایران در فاصله نشست 168 تا 169 اوپک دو برابر شده که این افزایش نه تنها تاثیر منفی بر بازار نداشته، بلکه به خوبی جذب بازار شده است.
    وزیر نفت ایران تصریح کرد: جای خوشحالی دارد که بازار نفت با وجود برخی تخریب ها که در این مدت انجام شد، در حال بازگشت به یک وضع متعادل است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها