عصر خودرو

مدیرعامل شرکت سبدگردانی ایرانیان؛

کاهش سریع نرخ سود بانکی به رشد بورس کمک می کند

عصر بازار- یک کارشناس بازار سرمایه انتشار اطلاعات دقیق از قراردادهای شرکت ها در صنایع مختلف را نیاز اصلی بازار سرمایه برای پایان دوران رخوت بیان کرد.

کاهش سریع نرخ سود بانکی به رشد بورس کمک می کند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۹:۰۰

    مصطفی صفاری، مدیرعامل شرکت سبدگردانی ایرانیان در گفت و گو با پایگاه خبری «عصربازار» در خصوص دلایل منفی بودن روند بورس در روزهای اخیر گفت: اکنون بازار به اطلاعات جدید و موثق از شایعات نیاز دارد. در ماه های اخیر اخباری مبنی بر از سر گیری قرارداد با شرکای خارجی در صنایع مختلف به خصوص خودرو سازی بازار را درگیر خود کرده است، اما این اخبار که هنوز تایید نشده اند، فقط باعث ایجاد رخوت در بازار شده است.

    او افزود: اگر این رخوت ادامه دار باشد، به رکود می انجامد. بنابراین بهتر است که مسئولان اقتصادی کشور برای به نتیجه رسیدن این اخبار اقدامات لازم را انجام دهند و اطلاعات واقعی به بازار تزریق کنند. البته در این راستا تحرکاتی صورت گرفته است، از جمله این تحرکات می توان به اطلاعیه افزایش سرمایه برخی از شرکت های بورسی در روزهای اخیر اشاره کرد.

    صفاری خاطرنشان کرد: موضوع دیگری که می تواند تاثیر گذاری مثبتی در بازار داشته باشد، کاهش نرخ سود سپرده های بانکی در آینده نزدیک است. با توجه به این که اکنون مجلس جدید کار خود را آغاز کرده است، باید برای کاهش نرخ سود بانکی سریعا اقدام کنند و تا اوایل تیرماه نرخ جدید اعلام شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها