عصر خودرو

نگاهی بر همایش "اصلاحیه قانون مالیات‎های مستقیم در عرصه عمل"

عصر بازار- انجمن حسابداران خبره ایران با مشارکت سازمان بورس و اوراق بهادار و سازمان امور مالیاتی کشور "همایش اصلاحیه قانون مالیات‎های مستقیم در عرصه عمل" را در محل سالن همایش های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار کرد.

نگاهی بر همایش "اصلاحیه قانون مالیات‎های مستقیم در عرصه عمل"
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، در این همایش با توجه به اجرای اصلاحیه قانون مالیات های مستقیم که در 31 تیرماه 1394 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و از ابتدای امسال اجرا می شود، به موضوع ها و مباحث مرتبط با اجرای این قانون از جمله مباحث مالیات و بازار سرمایه: تجدید ارزیابی دارایی‌ها، محورها و فرآیند اصلاح قانون مالیت‌های مستقیم، مالیات اشخاص خارجی، پرداخته شد.

    رسیدگی به تراکنش های بانکی مشکوک، معافیت‌های مالیاتی، جرم مالیاتی و مالیات املاک و مستغلات و معافیت های مالیاتی از دیگر محورهای بحث نشست دوم در این همایش بود.

    در این همایش از چهره ماندگار مالیاتی، محمد تقی‌نژاد، تقدیر به عمل آمد.

    مقام های سازمان های امور مالیاتی کشور، سازمان بورس و اوراق بهادار، مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و شورای عالی انجمن حسابداران خبره ایران دراین همایش حضور داشتند.

    مالیات و بازار سرمایه با تاکید بر تجدید ارزیابی دارایی‌ها و IFRS

    دکتر حسن امیری، عضو هیات مدیره و معاون ناشران و بورس سازمان بورس و اوراق بهادار، در سخنان خود به دو موضوع اساسی پرداخت: "مازاد تجدید ارزیابی"، به عنوان ماده جدیدی که در اصلاحیه قانون مالیت‌های مستقیم به آن توجه شده است و تاثیری که بر برخی شرکت‌های مازاد سرمایه داشته است؛ و "IFRS" (استانداردهای بین‌المللی گزارشگری مالی International Financial Reporting Standards) و اقدامات و تدابیری که سازمان بورس و اوراق بهادار در این زمینه انجام داده است.


     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها