عصر خودرو

یکشنبه ۱۸ مرداد ۹۴

آمار و گزارش معاملات برق در بورس انرژی

عصر بازار: در معاملات امروز یکشنبه ۹۴.۰۵.۱۸ در بازار برق بورس انرژی۳۱۳ مگاوات برق به ارزش ۳ میلیارد و ۳۶۵ میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت که نسبت به روز معاملاتی گذشته، کاهش ۷۶ درصدی را نشان می‌دهد.

آمار و گزارش معاملات برق در بورس انرژی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مبین سرمایه، میانگین وزنی قیمت (میانگین وزنی کل معاملات روزانه نماد‌های معامله شده در بازار برق بورس انرژی) با شیبی ملایم در مدار نزول قرار دارد و معاملات امروز نیز با کاهش 0.6 درصدی مواجه شد.

    نمودار میانگین وزنی قیمت:

    همانطور که در نمودار میانگین وزنی قیمت مشخص است از شیب روند نزولی قیمت با نزدیک شدن به 445,000 ریال کاسته شده و هنوز موفق به شکستن آن نشده است. لازم به یادآوری است که 445,000 ریال قیمتی است که در اردیبهشت ماه، روند قیمت در مسیر صعود از آن عبور کرده بود و حال در مسیر نزول دوباره به آن رسیده است.
    در معاملات امروز بازار برق بورس انرژی، انتظار کاهش بیشتر قیمت‌ها از سوی شرکت های توزیع نیروی برق و مقاومت نیروگاهها منجر به کاهش حجم و ارزش معاملات شد. روند کلی حاکم بر بازار امروز نیز روندی نزولی اما ملایم تر نسبت به روزهای گذشته بود. به نظر می¬رسد دو عامل بتوانند منجر به رونق مجدد در بازار شوند؛ کاهش قابل توجه در قیمت ها یا واریز بخش سوم اعتبارات به حساب شرکت های توزیع نیروی برق.
    آمار معاملات امروز به تفکیک نماد‌های معاملاتی:

    بررسی روند نماد 13940528 :
    نمودار زیر روند قیمت در نماد بارپایه 13940528 را نشان می‌دهد. همانطور که مشخص است روند نزولی قیمت در طول دوره پایدار بوده و در حال حاضر از شیب آن کاسته شده و در محدوده 448,000 ریال قرار دارد.
    روند سال گذشته این نماد همانطور که در تصویر مشخص است در انتهای دوره با نوسانی شدید مواجه شده اما در مجموع روندی صعودی را طی دوره پشت سر گذاشته است.
    در این نماد تا به امروز 662 مگاوات برق مورد معامله قرار گرفته است که بیشترین حجم معاملات مربوط به معاملات 14/05/1394 با 220 مگاوات می‌باشد.

    روند نماد 13930528 (روند قیمتی نماد فوق در سال گذشته) :

    برچسب ها