عصر خودرو

ایران به دنبال ازسرگیری سوآپ نفت خام

عصر بازار- شرکت ملی نفت ایران، شرکت نیکو را موظف کرد مقدمات ازسرگیری سوآپ نفت خام را در کوتاهترین زمان ممکن فراهم کند.

ایران به دنبال ازسرگیری سوآپ نفت خام
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، حمیدرضا شاهدوست، رئیس پایانه نفتی شمال اظهار کرد: شرکت نیکو در وزارت نفت دولت قبل واسطه ایران و کشورهای ساحلی حوزه دریای خزر بود و اکنون مسئولیت پیگیری ازسرگیری این عملیات شده است.

    وی اظهار کرد: توقف سوآپ به معنای تعطیلی ترمینال ما نبود و آن را به فرصتی برای ارتقای فعالیتها و تاسیسات تبدیل کردیم.

    رئیس پایانه نفتی شمال، تصریح کرد: سوآپ نفت افزون بر درآمد اقتصادی برای کشور، قدرت سیاسی ایران را به رخ کشورهای حوزه دریای خزر کشیده و بدون شک اگر ایران و پایانه شمال شرکت پایانه های نفتی نبود، نفت خام کشورهای حوزه خزر مانند قزاقستان، ترکمنستان، آذربایجان و حتی روسیه به آبهای آزاد نمی رسید.

    وی به پایگاه خبری وزارت نفت گفت: هر چند کشورهای حوزه خزر در زمان توقف عملیات سوآپ با ایجاد خط لوله باکو-تفلیس-جیهان (بی تی سی) و دیگر مسیرها توانستند جایگزین ایران شوند، اما خود آنها نیز بهتر می دانند که هیچ مسیری ایمن تر و اقتصادی تر از مسیر ایران نیست.

    رئیس پایانه نفتی شمال گفت: مطابق مذاکرات انجام شده مطمئن هستیم، قزاقستان و آذربایجان تمایل زیادی دارند درصدی از نفت خام خود را از طریق پایانه شمال کشور سوآپ کنند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها