عصر خودرو

نایب رییس هیات مدیره سازمان بورس اظهار کرد؛

وجود ۱۷۳ صندوق سرمایه گذاری فعال در بازار سرمایه

عصر بازار- نائب رییس هیات مدیره سازمان بورس اوراق بهادار با بیان اینکه درحال حاضر ۱۷۳ صندوق سرمایه گذاری فعال داریم اظهار کرد: از این شمار، ۹۴ صندوق سرمایه‌گذاری در سهام، ۴۸ صندوق سرمایه گذاری در اوراق با درآمد ثابت، ۱۵ صندوق سرمایه گذاری درآمدی، سه صندوق پروژه، ۱۰ صندوق زمین و ساختمان و سه صندوق جسورانه (صدور موافقت اصولی) هستند.

وجود ۱۷۳ صندوق سرمایه گذاری فعال در بازار سرمایه
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از صندوق بازنشستگی کشوری، علی سعیدی در همایش چشم انداز اقتصادی ایران در سال 1395 و الزامات شرایط جدید برای سرمایه گذاری صندوق های بازنشستگی، با بیان اینکه در طول سال‍های اخیر تلاش‌های بسیاری شده که یکی از مشکلات دیرینه صنعت بورس از حیث تنوع ابزار برطرف شود، گفت: امروز تنوع بهتر ازگذشته در بازار سرمایه وجود دارد و از مجموعه ای از ابزار مالی نظیر اوراق مشارکت، اوراق اجاره، اسناد خزانه، اوراق رهنی، قراردادهای آتی کالا و غیره به قصد تأمین مالی و یا پوشش ریسک مورد استفاده قرار می گیرد.

    وی افزود: از سال 1389 تاکنون از این ابزارها 12 هزار میلیارد تومان به منظور تأمین مالی استفاده شده است و برنامه ریزی کرده ایم که طی یک برنامه پنج ساله این میزان را به 150 هزار میلیارد تومان برسانیم.

    سعیدی به نهادهای مالی که به عنوان ویترین سرمایه وجود دارد و مجموعه بازنشستگی می تواند از آنها استفاده کند اشاره کرد و گفت: صندوق های سرمایه گذاری در سهام، صندوق سرمایه گذاری در اوراق با درآمد ثابت، صندوق سرمایه گذاری قابل معامله در بورس و صندوق سرمایه گذاری زمین و ساختمان ازاین جمله هستند.

    وی افزود: 417 نهاد مالی فعال داریم که از جمله آنها می توان به 108 کارگزار، 13 نهاد مشاوره سرمایه گذار،9 شرکت تأمین سرمایه، 27 شرکت هلدینگ، 72 شرکت سرمایه گذاری و پنج شرکت پردازشگراطلاعات مالی اشاره کرد.

    سعیدی به برنامه ها و اهداف راهبردی مدنظرکه به وسیله آن صندوق های بازنشستگی نیز بتواند در بازار سرمایه، سرمایه گذاری کنند اشاره کرد و گفت: افزایش ارزش بازار سهام، افزایش ارزش، حجم و تعداد دفعات معاملات بازار سرمایه، توسعه داد و ستد الکترونیک در بازار سرمایه، سهولت دسترسی به بازار، افزایش ارزش معاملات بورس ها، افزایش پذیرش شرکت های سهامی جدید، افزایش سهام شناورآزاد شرکت های پذیرفته شده و افزایش شفافیت و دسترسی به اطلاعات ازجمله این اهداف راهبردی هستند.

    نائب رییس هیات مدیره سازمان بورس بهادار در پایان تاکید کرد: باید درصنعت بیمه و بازنشستگی به شیوه مدیریت سرمایه گذاری ها بیش از پیش توجه کرد در این زمینه سیاست گذاری و انتخاب ترکیبی مناسب از مدیریت شرکت ها و ایجاد سبدهای سرمایه گذاری، سیاست گذاری برای ایجاد بهبود ساختار مدیریت سرمایه گذاری و سیاست گذاری برای پذیرش تمامی شرکت های زیرمجموعه در گام اول و سپس عرضه سهام و ایجاد ترکیب جدی از جمله پیشنهادات پیش روست.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها