عصر خودرو

معاون بورس کالا:

منطقه آزاد اروند می‌تواند مرکز بورس کالای ایران شود

عصر بازار- معاون توسعه بازار و مطالعات اقتصادی بورس کالای ایران گفت: در منطقه آزاد اروند قابلیت‌ها و ظرفیت‌های خوب و مناسبی برای راه‌اندازی بورس کالا وجود دارد.

منطقه آزاد اروند می‌تواند مرکز بورس کالای ایران شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، محمد اسکندری در حاشیه بازدید و افتتاح پروژه‌های منطقه آزاد اروند در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به بررسی قابلیت برخی از کالاهای مهم مانند تولیدات کشاورزی، دامی و برخی از کالاهای پتروشیمی در منطقه آزاد اروند، می‌توانیم این منطقه را برای برخی از کالاها که در بورس کالاهای ایران معامله می‌شود، به یک مرکزی از بورس کالای کشور تبدیل کنیم.

    وی تالار بورس منطقه آزاد اروند را سومین تالار کشور نام برد و افزود: می‌توان از ظرفیت شعبه‌های کارگزاری‌های بورس مختلف در این منطقه استفاده کرد و فعالیت‌های این منطقه را چند برابر کرد.

    اسکندری در خصوص معامله و ورود ذرت، گندم و جو در بازار بورس ایران گفت: امسال هیأت دولت تصویب کرد که ذرت، گندم و جو کشور از طریق بورس کالای ایران معامله شود و خوزستان که کل ذرت تولیدی آن وارد بورس شد، نمونه موفق این کار است.

    وی ادامه داد: اگر بتوانیم معاملات محصولات کشاورزی در بورس کشور را ارتقاء دهیم، هم می‌توانیم فاصله دریافت پول خریدار تا تحویل پول به فروشنده و تحویل کالا به خریدار را مناسب‌تر دهیم و از طرفی با ورود و عرضه این محصولات در بورس، بار مالی دولت نیز بسیار کم خواهد شد که این مساله می‌تواند به خودکفایی بخش کشاورزی کمک کند.

    اسکندری، قابلیت‌های موجود در منطقه آزاد اروند را برای راه‌اندازی بورس کالا مساعد دانست و گفت: ظرفیت‌های تجاری زیادی در این منطقه وجود دارد و بورس کالا می‌تواند حجم تجارت در این منطقه را بیشتر کند.

    معاون توسعه بازار و مطالعات اقتصادی بورس کالای ایران با اشاره به اهمیت سرمایه گذاری در بورس گفت: تجارت در بورس شفاف‌تر می‌شود و نقش واسطه‌ها را می‌توان به نقش سازنده‌تری تبدیل کرد و اطلاعات قابل دسترس‌تری داشته باشیم؛ در نتیجه رقابت سالم‌تر شده و سود تولیدکننده و مصرف‌کننده از معاملات خود افزایش خواهد یافت.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها