عصر خودرو

شروع متزلزل سنگ‌آهن و فولاد جهانی در ماه ژوئن

عصر بازار- قیمت سنگ‌آهن و فولاد امروز در معاملات آتی چین به پایین‌ترین سطح سه ماه اخیر خود نزدیک شد. این در حالی است که در ماه می سنگ‌آهن در میان تقاضای ضعیف بیشترین افت ماهانه خود را تجربه کرده بود.

شروع متزلزل سنگ‌آهن و فولاد جهانی در ماه ژوئن
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، آمار اقتصادی چین نشان می‌دهد رشد فعالیت‌های بخش ساخت‌وساز چین در ماه می همچنان ضعیف بوده و روی احساس سرمایه‌گذاران تاثیر گذاشته است. این در حالی است که کندی تقاضای فصلی فولاد از ابتدای ماه جاری شروع خواهد شد.

    یک معامله‌گر مستقر در شانگهای اعلام کرد: «آب و هوای بارانی در بخش جنوبی چین در این ماه می‌تواند موجب محدودشدن فعالیت‌های ساخت‌وساز شود. این موضوع مصرف فولاد را کاهش خواهد داد. قیمت فولاد به روند نزولی خود ادامه خواهد داد؛ چرا که معضل عرضه مازاد در چند ماه آینده جدی‌تر خواهد شد.»

    بر اساس این گزارش، هر تن میلگرد در بورس آتی شانگهای با افتی 2 درصدی، یکهزار و 959 یوآن (297 دلار) معامله شد. روز دوشنبه میلگرد با ثبت قیمت 1894 دلار برای هر تن به پایین‌ترین سطح خود از ماه مارس رسید.

    قیمت هر تن سنگ‌آهن در بورس کالای دالیان با افتی 0.3 درصدی 346 یوآن معامله شد. هر تن از این ماده خام فولاد سازی  در معاملات روز دوشنبه 333 یوآن قیمت داشت.میلگرد و سنگ‌آهن در ماه می نزدیک به یک‌چهارم از ارزش خود را از دست داده‌اند که این میزان بیشترین افت ماهانه از زمان راه‌اندازی بورس کالای چین بوده است.

    هلن لائو، تحلیلگر آرگونات در هنگ‌کنگ اعلام کرد: بررسی اقتصاد چین در ماه می نشان می‌دهد که ضعف هر دو بخش خدمات و تولید چین، دومین اقتصاد بزرگ جهان را با چالش‌هایی مواجه خواهد کرد.

    لائو افزود: «ما انتظار داریم دولت چین به اجرای اقدامات حمایتی خود برای محافظت از رشد و تضمین بهبود اقتصادی ادامه دهد.»

    در پی از سرگیری تولید کارخانه‌ها در پاسخ به افزایش قیمت سنگ‌آهن تولید فولاد چین همچنان در مقادیر بالا باقی مانده است و احتمالا در چند ماه آینده هم تولید به همین منوال ادامه پیدا کند.

    بر اساس آمار TSI، هر تن سنگ‌آهن برای تحویل فوری به بندر تیانجین چین با افتی 1.4 درصدی در روز سه‌شنبه 49 دلار و 60 سنت معامله شد تا پایین‌ترین سطح خود را از 29 فوریه تجربه کند. قیمت سنگ‌آهن تحویل فوری در ماه می افتی 24 درصدی داشته که بیشترین مقدار از اکتبر 2011 بوده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها