عصر خودرو

درآستانه نشست ۱۶۹ اوپک;

وزیر نفت امروز عازم وین می‌شود

عصر بازار- بیژن زنگنه، وزیر نفت امروز (چهارشنبه، ١٢ خردادماه) برای شرکت در یکصد و شصت و نهمین اجلاس نشست عادی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) تهران را به مقصد وین ترک می‌کند.

وزیر نفت امروز عازم وین می‌شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، یکصد و شصت و نهمین نشست اوپک در حالی قرار است پنجشنبه، دوم ژوئن (١٣ خردادماه) در مقر دائمی این سازمان در وین برگزار شود که بازار نفت به تعادل نسبی رسیده است و قیمت سبد نفتی اوپک نسبت به نشست ١٦٨ این سازمان حدود پنج دلار افزایش نشان می دهد.

    دراین نشست قرار است افزون بر تعیین سیاستهای اوپک برای ٦ ماه آینده و بررسی بازار نفت، دبیرکل این سازمان نیز انتخاب شود، همچنین خالد الفالح، به عنوان وزیر انرژی، صنعت و منابع معدنی بزرگترین تولید کننده نفت اوپک برای نخستین بار در این نشست شرکت خواهد کرد.

    بسیاری از تحلیگران داخلی و خارجی بر این باورند که پیش بینی این نشست چندان دشوار نخواهد بود و تولیدکنندگان اوپک به هیچ نتیجه ای در زمینه بازگشت نظام سهمیه بندی و کاهش تولید در این نشست نمی رسند و طبق روال هر کشور عضو این سازمان هر میزانی که میخواهد تولید خواهد کرد.

    بر اساس گزارش منابع ثانویه در ماه آوریل، کشورهای عضو اوپک هم اکنون ٣٢ میلیون و ٤٣٩ هزار بشکه در روز نفت تولید می کنند و عربستان با تولید 10 میلیون و ١٢٥ هزار بشکه در روز بزرگترین تولید کننده و عراق و ایران به ترتیب با تولید روزانه چهار میلیون و ٣٥٤ و سه میلیون و ٤٥١ هزار بشکه در روز دومین و سومین تولیدکننده نفت این سازمان هستند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها