عصر خودرو

خبرهای تازه در راه است;

توافقات جدید برای سپرده گذاران ثامن الحجج

عصر بازار- مدیر عامل بانک پارسیان ضمن اعلام آخرین آمار از روند تعیین تکلیف سپرده گذاران تعاونی اعتبار ثامن الحجج خبر داد که توافقاتی در رابطه با تعیین وضعیت سپرده های کلان نیز انجام شده و به زودی در مورد آنها تصمیم گیری خواهد شد.

توافقات جدید برای سپرده گذاران ثامن الحجج
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، نزدیک به پنج ماه از واگذاری تعهدات تعاونی اعتبارثامن الحجج به بانک پارسیان می گذرد. موسسه غیرمجازی که در نتیجه تخلفات مالی و در نهایت فروپاشی ساختاری با دخالت بانک مرکزی، قوه قضائیه و سایر مراجع ذیربط از ادامه فعالیت بازماند و بانک پارسیان به عنوان بانک عامل اجرای تعهدات آن برگزیده شد. هر چند که رئیس کل بانک مرکزی تاکید دارد، این به معنای ادغام ثامن الحجج با پارسیان نبوده و این بانک تنها کانال پرداخت وجوه سپرده‌گذاران ثامن‌الحجج است.

    350 هزار نفر پول گرفتند و رفتند

    در حالی از نیمه بهمن ماه سال گذشته و طی برنامه ای مرحله ای، سپرده گذاران ثامن الحجج می توانند با مراجعه به شعب بانک پارسیان به پرونده های خود رسیدگی کنند که طبق اعلام مدیرعامل بانک پارسیان ، تا به امروز حدود350 هزار نفر از سپرده گذاران، پول خود را دریافت و حسابشان تسویه شده است.

    آنطور که پرویزیان  توضیح داده است، برای تعیین تکلیف این 350هزار سپرده گذار حدود 2000 میلیارد تومان هزینه شده است.

    وی درباره اینکه مبالغ پرداختی به سپرده گذاران از کدام محل تامین منابع شده نیز عنوان کرد که این هزینه ها از محل منابع بانک پارسیان پرداخت می شود؛ اما در مرحله بعد بانک مرکزی آن را از محل منابع موسسه و یا منابع خود پرداخت و تسویه خواهد کرد.

    رئیس کانون بانکهای خصوصی این را هم گفت که تا کنون تسویه هایی نیز در رابطه با هزینه های پرداختی به سپرده گذاران ثامن الحجج ، با بانک مرکزی داشته اند.

    به زودی در مورد سپرده گذاران کلان تصمیم گیری می شود

    اما در شرایطی پرداخت پول سپرده گذاران ثامن الحجج به صورت مرحله ای و از مبلغ سه، پنج و 10 میلیون تومان شروع و حتی در اردیبهشت ماه امسال به 35 میلیون تومان نیز رسید و ادامه دارد که در این بین وضعیت سپرده های کلان هنوز مشخص نشده و گاها تجمعاتی نیز در سطح شهر به ویژه در مقابل بانک مرکزی برای این موضوع مشاهده می شود.

    این در حالی است که پرویزیان، دراین باره و همچنین افزایش سقف سپرده ها از 35 میلیون تومان نیز اعلام کرد که بانک پیشنهادات خود را به بانک مرکزی ارائه کرده و جلساتی نیز در این رابطه برگزار شده است. به طوری که حتی توافقاتی هم انجام شده و به زودی با برگزاری جلساتی دیگر در این مورد سپرده های با مبلغ بالا نیز تصمیم گیری شده و خبرهای خوبی برای این سپرده گذاران اعلام خواهد شد.

    واریز اینترنتی اقساط تسهیلات

    موضوع دیگر مورد اشاره مدیرعامل بانک پارسیان به موضوع تعاونی اعتبار ثامن الحجج به اقدام اخیر برای شروع پرداخت اقساط تسهیلات دریافتی از سوی مشتریان این موسسه بود، و وی اعلام کرد که امکان پرداخت اقساط به طور اینترنتی و نقدی فراهم شده است.

    با این حال، پرویزیان تاکید دارد که با توجه به شرایط ویژه ثامن الحجج، هر گونه تصمیم گیری در مورد آن نیز نیازمند فرایند خاص و مصوباتی خاص است تا در نهایت بتواند به تصمیمی مطمئن منتهی شود.

    وی در عین حال یادآور شد که بانک پارسیان تنها عاملیت رسیدگی به تعهدات ثامن الحجج را بر عهده داشته و در نهایت هر اقدامی از سوی این بانک نیازمند ابلاغیه و دستورالعمل بانک مرکزی است و نمی توان خارج از این ضوابط اقدام کرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها