عصر خودرو

زنگنه برای شرکت در نشست اوپک فردا به وین می رود

عصر بازار- وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران فردا (چهارشنبه) برای شرکت در یکصد و شصت و نهمین نشست عادی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) تهران را به مقصد وین ترک می کند.

زنگنه برای شرکت در نشست اوپک فردا به وین می رود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از وزارت نفت، یکصد و شصت و نهمین نشست اوپک قرار است پنجشنبه (دوم ژوئن مصادف با سیزدهم خردادماه) در مقر دایمی این سازمان در وین برگزار شود.
    در شرایط کنونی بازار نفت به تعادل نسبی رسیده است و قیمت سبد نفتی اوپک نسبت به نشست یکصد و شصت و هشتم که آذرماه پارسال برگزار شد، نزدیک به پنج دلار افزایش نشان می دهد.
    در این نشست قرار است افزون بر تعیین سیاست های اوپک برای ٦ ماه آینده و بررسی بازار نفت، دبیرکل این سازمان نیز انتخاب شود.
    برای نخستین بار «خالد الفالح» وزیر تازه انرژی، صنعت و منابع معدنی عربستان که بزرگ ترین تولیدکننده نفت اوپک است، در این نشست شرکت می کند.
    به باور بسیاری از تحلیگران داخلی و خارجی تولیدکنندگان اوپک در این نشست به هیچ نتیجه ای در زمینه بازگشت نظام سهمیه بندی و کاهش تولید نمی رسند و کشورهای عضو این سازمان به تولید دلخواه خود ادامه می دهند.
    بر اساس گزارش برخی منابع کشورهای عضو اوپک در ماه آوریل (فروردین-اردیبهشت)، ٣٢ میلیون و ٤٣٩ هزار بشکه در روز نفت تولید داشتند.
    عربستان با تولید 10 میلیون و ١٢٥ هزار بشکه در روز بزرگ ترین تولیدکننده و عراق و ایران به ترتیب با تولید روزانه چهار میلیون و ٣٥٤ هزار و سه میلیون و ٤٥١ هزار بشکه در رده های بعد قرار دارند.
    ایران پیش از این اعلام کرده بود با رفع تحریم ها قصد دارد سهم پیشین خود در بازار جهانی نفت و جایگاه خود در اوپک را باز پس بگیرد.
    میزان صادرات نفت ایران از یک میلیون بشکه در دوران تحریم در پایان اردیبهشت ماه به دو میلیون و 100 هزار بشکه در روز رسیده و میزان تولید نفت نیز به سه میلیون و 800 هزار بشکه افزایش یافته است.
    آخرین سهمیه پیش بینی شده در اوپک برای ایران تا پیش از لغو سهمیه بندی در این سازمان و نیز تشدید تحریم ها، روزانه چهار میلیون و 200 هزار بشکه در روز بود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها