عصر خودرو

بخشنامه جدید رییس کل سازمان مالیاتی کشور ابلاغ شد;

معاملات سهام از مالیات بر ارزش افزوده معاف شد

عصر بازار- رییس سازمان امور مالیاتی کشور امروز فهرست مصادیق خدمات معاملات و تسویه اوراق بهادار و کالا در بورس‌ها و بازارهای خارج از بورس موضوع بند ۱۱ ماده ۱۲ قانون مالیات بر ارزش افزوده در زمینه معافیت‌ مالیاتی را ابلاغ کرد.

معاملات سهام از مالیات بر ارزش افزوده معاف شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، سازمان امور مالیاتی کشور صبح امروز سه شنبه 10 خرداد ماه 1395 با ابلاغ بخشنامه قانون مالیات بر ارزش افزوده فهرست مصادیق خدمات معاملات و تسویه اوراق بهادار و کالا در بورس ها و بازار های خارج از بورس موضوع بند 11 ماده 12 قانون مالیات بر ارزش افزوده را به روسا و مدیران امور مالیاتی، مالیات بر ارزش افزوده شهر و استان و اداره کل وصول و اجرای شهر تهران ابلاغ کرد.

    بر اساس این بخشنامه، سازمان مالیاتی کل کشور فهرست مصادیق خدمات معاملات و تسویه اوراق بهادار و کالا ها در بورس ها و بازار های خارج از بورس موضوع بند 11 ماده 12 قانون مالیات بر ارزش افزوده و مصوبه شماره 171.405 مورخ 9/12/1391 شورای عالی بورس جهت اجرا به شرح زیر ابلاغ کرده است:

    1- کارمزد انجام معاملات و تسویه اوراق بهادار و کالا در بورس‌ها و بازارهای خارج از بورس که توسط کارگزاران، بورس ها و، بازرهای خارج از بوس، شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه و شرکت مدیریت فن آوری بورس تهران دریافت می شود.

    2-حق نظارتی که توسط سازمان بورس و اوراق بهادار از معاملات اوراق بهادار و کالاها در بورس ها و بازار های خارج از بورس دریافت می شود.

    3- حق الدرج و حق پذیرش دریافتی از شرکت هایی که اوراق بهادار یا کالای آن ها در بورس یا بازار خارج از بورس معامله می شود.

    4- حق الدرج و حق پذیرش دریافتی از شرکت هایی که اوراق بهادار یا کالای آن ها در بورس یا خارج از بورس معامله می شود.

    5- حق ورودیه و حق عضویت که کانون ها،بورس ها،بازار های خارج از بورس یا سایر تشکل های خود انتظام از اعضاء یا اشخاص وابسته به اعضای خود دریافت می کنند.

    6- کارمزدهایی که نهاد های مالی ثبت شده نزد سازمان برس و ارواق بهادار ، بابت مشاوره عرضه ،مشاوره پذیرش،سبد گردانی ،بازار گردانی،تعهد پذیره نویسی،ضمانت اوراق بهادار یا ارایه خدمات به نهادهای واسط دریافت می کنند.

    7-کارمزدهایی که ارکان صندوق های سرمایه گذاری ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار بابت ارایه خدمات یا تضامین از صندوق مربوطه دریافت می کنند.

    8- کارمزد انتشار اوراق اجاره، مرابحه و سایر اوراق بهادار (پرداختی توسط بانی به نهاد واسط)

    9- کارمزدهایی که شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار بابت خدمات انتقال و تسویه اوراق بهادار (اعم از صدور کد معاملاتی جهت انجام معامله، استخراج و ارایه گزارش های گردش معاملات شرکت ها و سهامداران ، تخصیص اتوماتیک سهام،سپرده کردن اوراق بهادار،خدمات نگهداری اوراق بهادار شامل سپرده گذاری اوراق بهادار،اصلاح مشخصات سهامداری جهت ایجاد امکان معامله،صدور گواهی نامه نقل و انتقال ،انتقالات قهری و قانونی،افزایش سرمایه، توزیع سود سرمایه ، توزیع سود اوراق بهادار و توثیق اوراق بهادار جهت انجام معامله دریافت می‌کنند.

    در بند 11 ماده 12 قانون مالیات بر ارزش افزوده کل کشور ؛ خدمات بانکی و اعتباری بانک ها ، موسسات و تعاونی های اعتباری و صندوق های قرض الحسنه مجاز و صندوق تعاون زیر سر فصل معافیت ها در زمینه عرضه کالاها و ارائه خدمات و همچنین واردات آنها حسب مورد از پرداخت مالیات معاف می باشند.

    این بخشنامه در 9 بند در تاریخ 10 خرداد ماه 95 از سوی محمد قاسم پناهی قائم مقام سید کامل تقوی نژاد رییس سازمان امور مالیاتی کشور به نهادها و سازمان های ذی ربط ابلاغ شده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها