عصر خودرو

معاون شرکت گاز ایران:

روسیه خواهان سرمایه گذاری در صنعت گاز ایران است

عصر بازار- شرکت گازپروم روسیه در کارگروه «کاربری گاز» که میان شرکت ملی گاز ایران و این شرکت برگزار شد، برای سرمایه گذاری در صنعت گاز ایران اعلام آمادگی کرد.

روسیه خواهان سرمایه گذاری در صنعت گاز ایران است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، گروه های مشترک کاری ایران و روسیه در بخش گاز که پارسال تشکیل شد، اکنون فعالیت خود را آغاز کرده و درباره جزییات گسترش همکاری ها رایزنی کرده اند. دیروز (دوشنبه) شماری از شرکت های روسی در نشست با طرف های ایرانی، برای همکاری در بخش گاز مایع فشرده (ال.ان.جی) و گاز طبیعی فشرده (سی.ان.جی) اعلام آمادگی و مذاکره کردند.

    شرکت گازپروم روسیه نیز در نشستی که امروز (سه شنبه) با مسئولان صنعت نفت ایران برگزار شد، برای همکاری با ایران اعلام آمادگی کرد.
    به گزارش وزارت نفت، معاون مهندسی و بهره برداری مدیریت گازرسانی شرکت ملی گاز ایران درباره جزییات برگزاری کارگروه «کاربری گاز» گفت: این جلسه با حضور مدیر شعبه تجارت و کسب و کار و بهره بردار خطوط انتقال گاز شرکت گازپروم روسیه برگزار شد و این شرکت برای سرمایه گذاری در صنعت گاز ایران اعلام آمادگی کرد.
    «مجتبی شیخ بهایی» افزود: این شرکت با برخورداری از ١٨٥ هزار کیلومتر خط لوله، بزرگ ترین شبکه انتقال گاز دنیا را در اختیار دارد و با ٤٤۰ هزار کارمند، ٢٥ درصد گاز اروپا را تامین می کند.
    وی اعلام کرد: با توجه به این زیرساخت ها و همچنین یک موسسه تحقیقاتی به نام «گازپروم پرومگاز» (GAZPROM PROMGAZ)، امکان همکاری شرکت ملی گاز ایران و شرکت گازپروم در بخش های مختلف مهیاست.
    معاون مهندسی و بهره برداری مدیریت گازرسانی شرکت ملی گاز ایران یادآوری کرد شرکت گازپروم فعالیت چشمگیری در زمینه گازرسانی به مناطق دوردست از طریق ال.ان.جی و ال.پی.جی دارد و این اقدام را با تعبیه یک کپسول ال.پی.جی در مجتمع هایی تا پنج طبقه اجرا می کند. همچنین این شرکت گازپروم در تدوین طرح جامع گاز کشور بولیوی و توزیع شبکه گازرسانی خانه های ونزوئلا حضور داشته است.
    شیخ بهایی اضافه کرد: طرح پیشنهادی این شرکت برای برنامه جامع گازرسانی و پیش بینی عرضه گاز به مناطق مورد نظر شرکت ملی گاز ایران تدوین شده است.
    وی درباره سیستم های گرمایشی مرکزی خانه های روسیه گفت: آب گرم از یک مرکز محله ای وارد خانه می شود. برای مصارف خانگی مانند پخت و پز نیز از گاز طبیعی استفاده می شود.
    به گفته وی، در نشست بعدی این کارگروه که در روسیه تشکیل می شود، درباره طرح جمع آوری گازهای ناشی از تخلیه فیلترها و شیرهای اطمینان، مقاوم سازی شبکه تغذیه و توزیع، ایستگاه ها و علمک ها، توجیه اقتصادی طرح های ال.ان.جی، روش های کاهش مصرف گاز در بخش خانگی، پایش تجهیزات و ایستگاه های گاز تبادل نظر می شود.
    پارسال هیاتی 30نفره از شرکت گازپروم در سطح مدیریتی و کارشناسی به سرپرستی معاون رییس کل این شرکت به ایران آمد.
    در این مذاکرات به دلیل گسترده بودن زمینه های کاری صنعت گاز تصمیم گرفته شد ٦ کارگروه تعریف شود و این کارگروه ها در بخش هایی مانند تجارت گاز، تحقیق و توسعه، تولید و اجرای پروژه های مشترک و کاربری گاز تعریف و در قالب آن نامه نگاری و رایزنی شد.
    در روزهای گذشته کارگروه «قطعات، تجهیزات و تعمیر و نگهداشت شبکه خطوط لوله انتقال و توزیع گاز» و «کاربری گاز» با حضور مدیران بلندپایه و کارشناسان شرکت ملی گاز ایران و شرکت گازپروم تشکیل شد و دو طرف به تبادل نظر در این زمینه ها پرداختند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها