عصر خودرو

مدیر سرمایه گذاری شرکت ارزش آفرینان فدک در گفت و گو با «عصر بازار» ؛

روند بورس ریزشی نیست

عصر بازار- افزایش قابل توجه قیمت نفت با توجه به تاثیر مستقیم ۴۰ درصدی در بازار سرمایه نیز می تواند در روند بازار تاثیر مطلوبی بگذارد.

روند بورس ریزشی نیست
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار»، سید یاسر شریعت مدیر سرمایه گذاری شرکت ارزش آفرینان فدک در خصوص روند ریزشی بازار سهام گفت: روند بورس ریزشی نیست بلکه بازار در حال اصلاح است.

    وی خاطرنشان کرد: در اکثر سهم ها بین 10 تا 20 درصد اصلاح صورت گرفته است و این مقدار را نمی توان گفت ریزش و یا سقوط بازار سهام است.

    این کارشناس ارشد بازار سرمایه بیان کرد: استراحت فعلی بازار با توجه به رشد شارپی بورس طبیعی به نظر می رسد اما زمانی که استراحت طولانی مدت شود و اصلاح قیمتی نیز به تبع آن کاهش یابد، نشان دهنده عدم تمایل به ریزش در خیلی از قیمت ها است.

    سید یاسر شریعت ابراز داشت: در حال حاضر محرک جدید برای افزایش قیمت مجدد در بازار سهام وجود ندارد. بر این اساس، زمانی که سهم ها در جا می زنند، فروشنده ها نیز قوی تر از خریدار ها می شوند. در چنین شرایطی برخی از مالکان سهام با مشاهده این که طی مدت یک یا 2 هفته خریداری برای سهم ندارند، حاضر به به فروش با قیمت های پایین تر در بورس می شوند.

    مدیر سرمایه گذاری شرکت ارزش آفرینان فدک اذعان داشت: در صورت ایجاد محرک جدید افراد از فروش سهام منصرف می شوند چرا که در چنین موقعیتی دلیل فروش ارزندگی و یا عدم ارزندگی سهام نیست.

    وی افزود: در صورت احقاق کاهش مجدد نرخ سود بانکی به مرز 15 درصد، شاهد شوک مثبت در بازار خواهیم بود.

    این تحلیلگر بازار سرمایه گفت: افزایش قابل توجه قیمت نفت با توجه به تاثیر مستقیم 40 درصدی در بازار سرمایه نیز می تواند در روند بازار تاثیر مطلوبی بگذارد. افزون بر این، افزایش قیمت نفت باعث تخصیص منابع به طرح های عمرانی از طرف دولت می شود.

    سید یاسر شریعت تصریح کرد: پیش بینی می شود که با نزدیک شدن به مجامع اصلی در اوایل تیر ماه روند بازار تغییر کند و این تغییر منوط بر نمایان شدن محرک های مذکور در بازار است.

    مدیر سرمایه گذاری شرکت ارزش آفرینان فدک اظهار کرد: صنایعی در بورس لیدر نام می گیرند که حجم معاملاتی بالایی دارند از سویی، ممکن است از لحاظ بنیادی چنین صنایعی وضعیت مناسبی نداشته باشند.

    این کارشناس ارشد بازار سرمایه عنوان کرد: در صورت تثبیت قیمت نفت بالای 50 دلار گروه پتروشیمی با اقبال در بازار مواجه خواهند شد.

    سید یاسر شریعت توصیه کرد: سهامداران از رفتار هیجانی در بازار صرف نظر کنند و با هدف، حد سود و ضرری مشخص اقدام به خرید سهام کنند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها