عصر خودرو

معامله گران وال استریت هم نا امید هستند

عصر بازار- میلیاردرها تنها کسانی نیستند که نسبت به شرایط بازار ابراز نگرانی می کنند؛ سرمایه گذاران و معامله گران نیز این بازار را دوست ندارند.

معامله گران وال استریت هم نا امید هستند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار»، در ادامه موج خبری که نشان دهنده وجود رکود در بازارهای مختلف (از طلا گرفته تا سهام شرکت های معدنی) است، این بار نوبت به مایک لارسون تحلیلگر و کارشناس ارشد اقتصادی رسیده است که در رابطه با این موضوع صحبت کند.

    او میگوید: از نظر من میلیاردرها این بازار را دوست ندارند . همچنین هر روز معامله گران زیادی از این بازار خارج میشوند .

    در این رابطه نظر شما را به 3 واقعیت زیر جلب میکنم:

    واقعیت اول: بر اساس بررسی های شرکت EPFR، صندوق های سرمایه گذاری در سهام در سراسر جهان در هفته منتهی به 25 می (5 خرداد) 9.2 میلیارد دلار دیگر از دارایی خود را از دست دادند. در مجموع از ابتدای سال 2016 تاکنون، خروج سرمایه از این صندوق ها به بیش از 100 میلیارد دلار رسیده است .

    واقعیت دوم: گزارش جدید موسسه لیپر نشان میدهد که در دوره مذکور، صندوق های سهام آمریکایی شاهد خروج 4.8 میلیارد دلار از سرمایه ها بودند. با این رقم، کل سرمایه از دست رفته این صندوق ها به 76.4 میلیارد دلار افزایش یافت. به علاوه، طی 22 هفته گذشته، صندوق های سهام آمریکایی هیچگاه این میزان از سرمایه را از دست نداده بودند.

    واقعیت سوم: در چنین شرایطی به نظر نمی رسد بالا یا پایین رفتن ارزش سهام اهمیت زیادی داشته باشد. معامله گران بدون توجه به نوسان ارزش سهام، پول خود را از بازار بیرون می کشند. بر اساس اعلام موسسه ICI صندوقهای سرمایه گذاری آمریکایی در ماه آوریل 23.8 میلیارد دلار و در ماه مارس 9.9 میلیارد دلار از دارایی خود را از دست دادند. نکته جالب این که در این دو ماه، شاخص S&P 500 دوره بسیار خوبی را سپری کرد.

    مخالفان دیدگاه وجود نابسامانی در بازار به این ارقام و نتایج برخی پژوهش ها اشاره میکنند و می گویند: شرایط خوب است! همین که خیلی ها نظر منفی به بازار سهام دارند، بهترین دلیل برای خرید کردن و سرمایه گذاری در بازار است.

    علائم هشداری همچنان در حال ظهور هستند. همچنین باید گفت که سهام بیشتر به سقف قیمتی نزدیک است تا کف قیمت.

    در نتیجه، من دیدگاه و استدلال مخالفان در این زمینه را قانع کننده نم یدانم. در واقع وقتی سرمایه گذاران ثروتمند هوشمند و معاملهگران عادی را می بینم که پیوسته و مداوم پول خود را از بازار خارج می کنند، یک سوال بسیار مهم در ذهنم شکل می گیرد: چه کسی برای خرید سهام باقی مانده است؟

    پیش از این خود شرکت ها بودند که سهام می خریدند. اما امروز پول نقد شرکت ها ته کشیده است و در نتیجه آنها برنامه بازخرید سهام را متوقف کرده اند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها