عصر خودرو

تورم منفی در اتحادیه اروپا برای دومین ماه متوالی

عصر بازار- بر اساس اولین برآورد آژانس آماری اتحادیه اروپا، منطقه یورو برای دومین ماه متوالی در ماه می با کاهش قیمت‌ها مواجه شد. هرچند به دلیل کند شدن کاهش قیمت انرژی، میزان افت قیمت‌ها کمتر از ماه آوریل بوده است.

تورم منفی در اتحادیه اروپا برای دومین ماه متوالی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، آژانس آماری اتحادیه اروپا (یوروستات) اعلام کرد، تورم در 19 کشور منطقه یورو  در ماه می نسبت به سال گذشته 0.1 درصد و نسبت به ماه آوریل 0.2 درصد کاهش یافته است که همراستا با انتظارات بازار بوده است.

    تورم پایه،‌ که بر اساس تعریف بانک مرکزی اروپا اجزای فراری مانند مواد غذایی فراوری نشده و انرژی را در برنمی‌گیرد، از 0.7 درصد در ماه آوریل به 0.8 درصد رسیده است. این ارقام نیز مطابق با پیش‌بینی اقتصاددانان نظرسنجی رویترز بوده است.

    در ماه می، قیمت انرژی به افت خود ادامه داد اما سرعت این کاهش کمتر از ماه گذشته بوده است. بر این اساس قیمت انرژی در این ماه نسبت به سال گذشته افتی 8.1 درصدی داشته است و این در حالی است که میزان افت قیمت‌ها در ماه آوریل 8.7 درصد بوده است.

    قیمت‌ها در بخش خصوصی با رشد سالانه 1 درصدی مواجه شده که بیشترین رشد در میان اجزای اصلی شاخص تورم بوده است. این قیمت‌ها نسبت به ماه گذشته 0.9 درصد افزایش داشته است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها