عصر خودرو

هند در اندیشه ایجاد یک هاب گاز طبیعی

عصر بازار- هند در حال برنامه‌ریزی طرحی برای ایجاد یک هاب گاز طبیعی به منظور تشویق به توسعه بازار این کالا است. هدف این طرح، افزایش وابستگی قیمت گاز به عرضه و تقاضای داخلی آن است.

هند در اندیشه ایجاد یک هاب گاز طبیعی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از بورس انرژی، هند در نظر دارد سهم گاز طبیعی در ترکیب تأمین انرژی خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. در حال حاضر گاز تنها 6 درصد از عرضه انرژی هندوستان را تشکیل می‌دهد. دولت هند می‌خواهد این میزان را تا سال 2030 به بیش از دو برابر یعنی 15 درصد افزایش دهد.

    در اوایل سال جاری، اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده (EIA) اعلام کرده است که توسعه صنعت هند و افزایش پالایش نفت برای پاسخگویی به تقاضای بیشتر سوخت، باعث سه برابر شدن مصرف گاز طبیعی هند تا سال 2050 خواهد شد. همچنین در گزارش اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده اشاره شده است که در سال 2022، مصرف گاز هند به 7 میلیارد فوت مکعب در روز رسید که 70 درصد آن به بخش صنعتی اختصاص داشته است. پیش‌بینی می‌شود که این میزان مصرف تا سال 2050 به 23.2 میلیارد فوت مکعب در روز افزایش یابد و سهم بخش صنعتی به 80 درصد برسد.

    افزایش سهم گاز طبیعی در ترکیب انرژی هند به تحقق اهداف کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای این کشور کمک خواهد کرد، که بخشی از تلاش جهانی برای محدود کردن میزان دی‌اکسید کربن منتشر شده توسط فعالیت‌های انسانی در جو است.

    دولت هند افزایش مصرف گاز طبیعی به 500 میلیون متر مکعب تا سال 2030 را هدفگذاری کرده است که معادل 17.66 میلیارد فوت مکعب در روز است. مؤسسه تحلیل­های مالی و اقتصادی انرژی (IEEFA) در گزارشی درباره برنامه دولت گفته است: "دستیابی به سطوح مصرف پیشنهادی مستلزم افزایش تولید گاز داخلی، افزایش واردات گاز طبیعی مایع (LNG) و توسعه زیرساخت‌ها است."

    برچسب ها