عصر خودرو

رفع موانع سرمایه گذاری در بخش معدن و صنایع معدنی

عصر بازار- مدیرعامل شرکت جامع تجارت و عضو هیات مدیره و رئیس امور بین الملل انجمن سنگ آهن ایران بر برندسازی تولیدات معدنی در ایران تاکید کرد و گفت: در زمینه برندسازی باید برنامه ای تدوین شود چراکه برندسازی تولیدات معدنی سبب افزایش اعتبار شرکت ها و در نهایت افزایش اعتبارکشورمان نزد سرمایه گذاران خارجی می شود.

رفع موانع سرمایه گذاری در بخش معدن و صنایع معدنی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی، کیوان جعفری طهرانی در سخنرانی علمی با عنوان بررسی فرصت ها و چالش های پیش روی جذب سرمایه گذاری در بخش معدن و صنایع معدنی که با حضور اعضای هیات علمی و پژوهشگران موسسه برگزار شد، بر اهمیت جذب سرمایه گذاری خارجی تاکید کرد و افزود: در اختیار قرار دادن اطلاعات درست و شفاف به سرمایه گذاران خارجی از اهمیت زیادی برخوردار است چراکه این امر در جلب اعتماد آنها بسیار موثر است.
    وی همچنین بر معرفی فرصت های سرمایه گذاری و چالش هایی که سرمایه گذارن با آن مواجه می َشوند تاکید کرد و گفت: رعایت این موضوعات سبب می شود تا سرمایه گذاران خارجی با اطلاعات کافی از وجود مشکلات و داشتن راه حل برای آن در کشورسرمایه گذاری کنند.
    طهرانی با بیان اینکه سرمایه گذاری در بخش معدن به دلیل هزینه بالا، بازگشت طولانی سرمایه و ریسک بالا به ویژه در مرحله اکتشاف، از سرمایه گذاری های پر ریسک محسوب می شود اظهار کرد: به همین دلیل اکتشاف توسط شرکت های کوچک و بهره برداری توسط شرکت های بزرگ انجام می شود.
    وی تصریح کرد: هرچند سرمایه گذاری در بخش معدن همیشه با موفقیت انجام نمی شود، اما این موضوع از لزوم سرمایه گذاری در این بخش نمی کاهد و در صورت یافتن ذخایر مکفی، بهره برداری آن به شرکت های بزرگ واگذار می شود. زیرا در بخش بهره برداری هزینه سرمایه گذاری بالا و مدت زمان بازگشت سرمایه زیاد است.
    مدیر امور بین الملل انجمن سنگ آهن ایران، ذخیره مناسب و کافی ماده معدنی (عمر مناسب معدن) و میزان پیشرفت و تکامل پروژه را از مهمترین معیارهای رتبه بندی در سرمایه گذاری معادن از نظر سرمایه گذاران خارجی ذکر کرد. قابل ذکر است با افزایش روند پیشرفت پروژه به دلیل کاهش ریسک، تمایل سرمایه گذار بیشتر خواهد شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها