عصر خودرو

تدوین طرح "به ایران بروید" از سوی لهستانی‌ها

عصر بازار- در جریان سفر وزیر امور خارجه کشور‌مان به اروپا که با همراهی رییس اتاق بازرگانی و تعدادی از فعالان اقتصادی بخش خصوصی صورت گرفته است، تفاهم‌نامه‌های اقتصادی از جمله بخش انرژی میان این شرکت داخلی و یک شرکت لهستانی به امضا رسید و طبق اعلام معاون وزیر توسعه اقتصادی لهستان، در این کشور برنامه‌ای به نام "ایران بروید" تدوین شده و قرار است این برنامه، امکانات ایران را به لهستانی‌ها معرفی کند.

تدوین طرح "به ایران بروید" از سوی لهستانی‌ها
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، در سفر محمد جواد ظریف به کشور‌های لهستان، فنلاند، سوئد و لتونی، 60 فعال اقتصادی نیز به سرپرستی محسن جلال پور - رییس اتاق بازرگانی ایران - نیز حضور دارند که باعث شده بخش مهمی از مذاکرات میان طرفین محتوای اقتصادی و تجاری داشته باشد و ابعاد اقتصادی این سفر را در مرکز توجه قرار دهد.

    اولین کشوری از هیات ایرانی میزبان کرد، لهستان بود. در جریان حضور هیات ایرانی در شهر ورشو لسهتان و در جلسه‌ای که با حضور محمد جداد ظریف، رامین مهمان پرست (سفیر ایران در لهستان)، پاول چورازی و فعالان اقتصادی ایران برگزار شد، سه تفاهم‌نامه میان ایران و لهستان به امضا رسید.

    اولین تفاهم نامه را محمدرضا انصاری - نایب رییس اتاق بازرانی ایران - و رئیس مدیرکل اتاق بازرگانی داخلی لهستان امضا کردند. تفاهم نامه دیگر میان شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) و مدیرکل اتاق بازرگانی داخلی لهستان امضا شد و تفاهم نامه سوم را نمایندگان «توس شرکت نوین تامین انرژی ایران» و یک شرکت فعال در حوزه انرژی لهستان منعقد شد.

    اما رییس اتاق بازرگانی ایران توضیحاتی را درباره حضور هیات ایرانی در لهستان ارائه کرده است. جلال پور در کانال تلگرام خود عنوان کرده که "در نشست وزیر امور خارجه کشورمان و هیات اقتصادی در ورشو، رییس اتاق بازرگانی لهستان گفته که در طول تاریخ، هیچ چیز باعث درگیری میان دو کشور نشده و ما فراموش نمی کنیم که در جنگ جهانی دوم، ایرانی ها چقدر به هزاران اسیر و آواره لهستانی کمک کردند.

    در این نشست معاون وزیر تجارت لهستان تصریح کرده که باید ایران را عمیق شناخت و درک کرد و با یک سفر کوتاه نمی شود پی به زیبایی های ایران پی برد. ایران نه تنها مقصد خوبی برای گردشگری بلکه بازار خوبی برای سرمایه‌گذاری و کار است".

    طبق آنچه جلال‌پور اعلام کرده، معاون وزیر توسعه اقتصادی لهستان، ایران را مهمترین شریک تجاری لهستان در خاورمیانه دانسته و گفته که در لهستان برنامه‌ای به نام "ایران بروید" (Go IRAN) تدوین شده و قرار است این برنامه امکانات ایران را به لهستانی‌ها معرفی کند.

    به گفته جلال پور، در این جلسه وزیر امور خارجه کشور‌مان تصریح کرده است که روابط سیاسی و فرهنگی ایران و لهستان، روابطی دیرینه و دیرپا است. مصداقش این که این رابطه از حدود 500 سال پیش مکتوب است و قبل از آن هم کشف سکه‌های سامانی در لهستان نشان از این دارد که هزار سال قبل، مردم با یکدیگر رابطه داشتند و اینکه مردم ایران آماده‌اند که با لهستان همکاری و فعالیت مشترک داشته باشند.

    وزیر امورخارجه کشور‌مان و هیات ایرانی پس از دیدارها و ملاقات‌های خود، لهستان را به مقصد فنلاند ترک کرده‌اند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها