عصر خودرو

مرکز داده فرابورس گزارش دومین هفته مهرماه را منتشر کرد؛

رشد ۱۰۵ درصدی ارزش معاملات بازارهای فرابورس

عصر بازار- بازارهای فرابورس در هفته‌ی گذشته دادوستد بیش از ۱۳۶ هزار میلیارد تومان انواع دارایی مالی را تجربه کردند که نسبت به هفته ماقبل رشدی ۱۰۵ درصدی داشت.

رشد ۱۰۵ درصدی ارزش معاملات بازارهای فرابورس
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مدیریت ارتباطات فرابورس ایران در دادوستدهای هفته منتهی به 13 مهرماه بازارهای فرابورس شاهد دادوستد بیش از 27 میلیارد و 400 میلیون برگه انواع دارایی مالی بودند که ارزش این مبادلات بالغ‌بر 136 هزار میلیارد تومان بود و در 431 هزار نوبت معاملاتی انجام شد.

    گفتنی است طی 5 روز معاملاتی هفته گذشته در بازار اول بیش از یک هزار میلیارد تومان دادوستد ثبت شد. همچنین بازار دوم معاملاتی به ارزش 853 میلیارد تومان را تجربه کردند.

    دادوستدهای بازار پایه نیز ارزشی یک هزار و 400 میلیارد تومانی داشت.

    در سایر بازارهای فرابورس طی این مدت شاهد معاملات 62 میلیارد تومانی بازار ابزارهای مشتقه و حدود 13 میلیارد تومانی بازار توافقی بودیم. در بازار نوآفرین نیز نزدیک به 37 میلیارد تومان دادوستد ثبت شد.

    بررسی آمار معاملات در بازار ابزارهای نوین مالی نشان می‌دهد طی این مدت نزدیک به 133 هزار میلیارد تومان مبادله در این بازار انجام‌شده که نسبت به هفته اول مهرماه، رشدی 117 درصدی داشته است.

    در این بازار 109 هزار میلیارد تومان اوراق مالی اسلامی مورد معامله قرارگرفته که افزایشی 190 درصدی داشته است.

    همچنین 23 هزار میلیارد تومان واحد صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله دادوستد شدند. متقاضیان اوراق تسهیلات مسکن نیز در این مدت 189 میلیارد تومان اوراق خریدوفروش کردند.

    این گزارش حاکی است ارزش معاملات خرد بازار سهام و اختیار سهام در هفته گذشته بیش از 2 هزار و 470 میلیارد تومان بوده است.

    طی این مدت بیش از 46 درصد ارزش معاملات خرد به 5 گروه اختصاص داشته است. به‌این‌ترتیب که گروه‌های استخراج کانه‌های فلزی، بانکی‌ها، محصولات غذایی، محصولات شیمیایی و سرمایه‌گذاری‌ها درمجموع 46 درصد ارزش معاملات خرد را به خود اختصاص دادند.

    در پایان دادوستدهای دومین هفته مهرماه، شاخص کل فرابورس پس از نوسان‌هایی که پشت سر گذاشت با افت مختصر 0.8 درصدی در سطح 22 هزار و 131 واحد قرار گرفت. ارزش بازار نیز با افزایشی 0.6 درصدی در عدد 2.4 میلیون میلیارد تومان ایستاد.

    برچسب ها