عصر خودرو

در بورس انرژی رقم خورد؛

فروش ۱۲۲ هزار تن محصول در رینگ بین‌الملل فرآورده‌های هیدروکربوری

عصر بازار- رینگ بین‌الملل بازار فیزیکی بورس انرژی ایران در هفته گذشته شاهد معامله ۱۲۲ هزار و ۷۸۵ تن محصول در زیرگروه نفت، گاز و سایر حامل‌های انرژی و ثبت ارزش ریالی بالغ بر ۳۳ هزار و ۱۳ میلیاردریال بود.

فروش ۱۲۲ هزار تن محصول در رینگ بین‌الملل فرآورده‌های هیدروکربوری
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از بورس انرژی ایران، بررسی داده‌های رینگ بین‌الملل بازار فیزیکی بورس انرژی ایران در هفته منتهی به روز چهارشنبه یازدهم مهر ماه از معامله 122 هزار و 785 تن محصول در زیرگروه نفت، گاز و سایر حامل‌های انرژی و ثبت ارزش ریالی بالغ بر 33 هزار و 13 میلیارد ریال در این بازار حکایت دارد.

    این گزار حاکی از آن است که یک شرکت نفتی در هفته گذشته با فروش 35 هزار تن نفتای کامل و 30 هزار تن نفتای سبک در صدر فروشندگان برتر هفته در رینگ بین‌الملل به لحاظ حجم و ارزش معاملات قرار گرفت.

    نفتای کامل در این هفته با قیمت پایه منفی 40 پریمیوم دلار به ازای هر تن عرضه شد؛ کل محصول عرضه شده در نرخ پایه به فروش رفت و این معامله مجموع ارزشی برابر 9 هزار و 893 میلیارد ریال را رقم زد. همچنین این شرکت نفتی در هفته گذشته 30 هزار تن نفتای سبک را با قیمت پایه‌ای برابر منفی 40 پریمیوم دلار به ازای هر تن عرضه کرد که در همین قیمت معامله شد و داشت و این معامله مجموع ارزش ریالی برابر 8 هزار و 480 میلیارد ریال را رقم زد.

    گفتنی است که یک شرکت پالایش نفتی دیگر در رتبه بعدی فروشنده برتر هفته قرار گرفت، این شرکت بالغ بر 144 هزار بشکه برش سبک معادل 16 هزار و 634 تن از این محصول را با قیمت پایه‌ای برابر منفی 9.2 پریمیوم دلار به ازای هر بشکه عرضه کرد؛ برای این محصول تقاضایی معادل حجم عرضه به ثبت رسید و کل محصول عرضه شده در قیمت پایه به فروش رفت و مجموع ارزشی برابر 4 هزار و 463 میلیارد ریال را رقم زد.

    برچسب ها