عصر خودرو

عضو کمیسیون عمران مجلس؛

برای بهتر شدن حال بورس نیازمند فرماندهی واحد بر عملیات اقتصادی دولت هستیم

عصر بازار- مجتبی یوسفی، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: اغلب فعالان اقتصادی معتقد هستند که با کاهش فاصله ارز نیمایی و آزاد، کاهش نرخ بهره بانکی و تعداد نرخ ارز، شاهد کثبات بازار ارز خواهیم بود و این موضوع به ثبات بازار سرمایه و کاهش نوسان در آن کمک می‌کند.

برای بهتر شدن حال بورس نیازمند فرماندهی واحد بر عملیات اقتصادی دولت هستیم
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، مجتبی یوسفی، با بیان این‌که برای مدیریت اقتصاد کلان کشور نیازمند یک فرماندهی واحد بر عملیات اقتصادی دولت هستیم،گفت: تکانه‌های شدید اقتصادی از جمله نرخ خوراک، قوانین گمرکی، صنعت و غیره تاثیر بسیاری بر ایجاد نوسان در بازارهای مالی و پولی کشور از جمله بازار سرمایه دارد که برای جلوگیری از نوسانات، نیازمند مدیریت واحد در حوزه اقتصادی و فرماندهی واحد بر عملیات اقتصادی هستیم.

    یوسفی با اشاره به جمعیت بیش از 50 میلیون نفری مردم که به صورت مستقیم و غیرمستقیم سهامدار بازار سرمایه هستند، افزود: از دولت یازدهم بازار سرمایه بیش از هر دوران دیگری تحت شرایط و تصمیمات خلق الساعه ای چون شفافیت در موضوعات اقتصادی قرار گرفت که به طور مستقیم تاثیر بسیاری بر بازار داشت.

    او در ادامه با تاکید به اینکه بازار سرمایه بیش از هر زمانی نیازمند حمایت است، گفت: در حال حاضر اکثر اقتصاددانان کشور موضوع ساماندهی نرخ بهره، تعداد نرخ ارز را از جمله مهمترین موضوعات برای بهبود بازار سرمایه مطرح می‌کنند. از نظر فعالان اقتصادی، نرخ بالای سود بانکی برای بازار سرمایه مشکل‌ساز شده است زیرا اگر مردم بتوانند نرخ سودهای چند درصدی را از نظام بانکی بگیرند، انگیزه برای ورود منابع مالی به بازار سرمایه و تامین مالی فعالیت‌های اقتصادی در این بازار با مشکل مواجه می‌شود.

    عضو کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد: نگاه کوتاه مدت برای بورس در هیچ جای دنیا وجود ندارد و برخورد هیجانی در بورس و هجوم بردن برای خرید سهمی خاص موجب می‌شود آن سهم بیش از حد رشد و حباب ایجاد کند که به نظر می‌رسد در دولت چهاردهم برای جا انداختن نگاه بلندمدت فرهنگسازی لازم انجام گیرد.

    این نماینده مجلس اعلام کرد: از طرفی فعالان اقتصادی معتقد هستند که با کاهش فاصله ارز نیمایی و آزاد، خود به خود شاهد کنترل ارز در کشور هستیم که این مهم به ثبات بازار سرمایه و کاهش نوسان کمک خواهد کرد.

    برچسب ها