عصر خودرو

در روز سه‌شنبه دهم مهر ماه در بورس انرژی ایران رقم خورد؛

ثبت ارزش ۵.۳ هزار میلیارد ریالی در معاملات روزانه

رقابت ۳.۳ درصدی برای بوتان صادراتی ستاره خلیج فارس

عصر بازار- مجموع ارزش ریالی معاملات ثبت شده در این بازار در روز سه‌شنبه دهم مهر ماه به ۵ هزار و ۳۱۳ میلیارد ریال رسید؛ این رقم شامل فروش حامل‌های انرژی در رینگ داخلی و بین‌المللی بازار فیزیکی بورس انرژی ایران و همچنین فروش برق در بازار برق بورس انرژی ایران بود.

ثبت ارزش ۵.۳ هزار میلیارد ریالی در معاملات روزانه
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از بورس انرژی، در این روز متقاضیان بوتان صادراتی نفت ستاره خلیج فارس رقابت قیمتی 3.3 درصدی برای کسب سهم از عرضه این محصول به ثبت رساند و شرکت نفت ستاره خلیج فارس در جایگاه فروشنده برتر روز به لحاظ حجم و ارزش معاملات قرار گرفت. همچنین در این روز رینگ داخلی بازار فیزیکی نیز شاهد رقابت قیمتی سنگینی برای سی‌او‌سی پالایش نفت امام خمینی بود.

    فروش 10 هزار تن محصول در رینگ بین‌الملل

    بررسی داده‌های رینگ بین‌الملل بازار فیزیکی بورس انرژی ایران برای روز سه‌شنبه دهم مهر از فروش 10 هزار و 650 تن محصول در این بازار و ثبت ارزشی برابر 2 هزار و 597دمیلیارد ریال حکایت دارد. شرکت نفت ستاره خلیج فارس در این روز با فروش 8 هزار تن بوتان در صدر فروشندگان رینگ بین‌الملل قرار گرفت. این محصول با قیمت پایه 440 دلار به ازای هر تن در رینگ داخلی عرضه شد؛ میزان تقاضای به ثبت رسیده به 14 هزار تن رسید و برتری محسوس حجم تقاضا نسبت به حجم عرضه باعث شد تا متوسط قیمت معامله با ثبت 3.3  رشد قیمت درصدی به 454.7 دلار به ازای هر تن برسد.

    شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی نیز با با فروش 2 هزار تن سوخت هوایی در قیمت پایه و ثبت ارزش معادل ریالی برابر 636 میلیارد ریال در جایگاه دوم فروشنده برتر این رینگ قرار گرفت.

    رقابت 39 درصدی برای سی‌او‌سی پالایش نفت امام خمینی

    ارزش معاملات ثبت شده در رینگ داخلی بازار فیزیکی بورس انرژی ایران برای روز دهم مهر ماه به 2 هزار و 325 میلیارد ریال رسید؛ این رقم مربوط به فروش 9 هزار و 727 تن محصول در زیرگروه نفت، گاز و سایر حامل‌های انرژی بود.

    شرکت پالایش نفت امام خمینی در این روز 6 هزار تن سی‌او‌سی را با قیمت پایه‌ای برابر 153 هزار و 150 ریال به ازای هر کیلوگرم در رینگ داخلی عرضه کرد؛ برای این محصول تقاضایی بالغ بر 18 هزار تن به ثبت رسید و برتری 3 برابری حجم تقاضا نسبت به عرضه باعث شد تا رقابت قیمتی 39 درصدی برای فروش این محصول میان متقاضیان شکل گرفته و متوسط قیمت فروش به 212 هزار و 901 ریال به ازای هر کیلوگرم رسید؛ این معامله ارزشی برابر 127 میلیارد ریال را رقم زد.

    شرکت پتروشیمی بوعلی سینا نیز در این روز 3 هزار تن هیدروکربن سنگین را در قیمت پایه به فروش رساند و ارزش ریالی برابر 856 میلیارد ریال را رقم زد و در رتبه دوم برترین فروشندگان رینگ داخلی قرار گرفت.

    فروش 333.9 مییلون کیلووات ساعت برق

    در روز سه‌شنبه دهم مهر ماه بالغ بر 333 میلیون و 962 هزار و 480 کیلووات ساعت برق در بازار برق بورس انرژی ایران به فروش رفت و این معامله ارزشی برابر 389 میلیارد و 259 میلیون و 708 هزار و 640 ریال را رقم زد. از کل فروش برق در این روز 404 هزار و 640 کیلووات ساعت برق سبز بود که در تابلو برق سبز بورس انرژی ایران به فروش رفت و ارزشی برابر 11.5 میلیارد ریال را رقم زد. همچنین در این روز 33 میلیون و 557 هزار و 840 کیلووات ساعت برق تولید شده در نیروگاه‌های حرارتی به شکل سلف در تابلو سلف برق بورس انرژی به شرکت‌های توزیع پراکنده فروخته شد و مجموع ارزش ریالی برابر 377 میلیارد و 734 میلیون و 236 هزار و 640 ریال را رقم زد.

    مهم‌ترین عرضه‌های پیش‌رو

    رینگ داخلی و بین‌الملل بازار فیزیکی بورس انرژی ایران در روز یازدهم مهر ماه میزبان عرضه‌های متعددی خواهد بود؛ از مهم‌ترین این عرضه‌ها در رینگ داخلی به لحاظ حجمی می‌توان به عرضه 6 هزار تن آیزوریسایکل و 2 هزار تن آیزوفید شرکت پالایش نفت اصفهان اشاره کرد. همچنین در این روز شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس نیز 4 هزار تن برش پنتان را در رینگ داخلی عرضه می‌کند.

    رینگ بین‌الملل بازار فیزیکی نیز در این روز میزبان عرضه 20 هزار تن متانول و 5 هزار تن گاز مایع پتروشیمی خارک خواهد بود. از دیگر عرضه‌های مهم به لحاظ حجمی در این بازار می‌توان به عرضه 12 هزار تن رافینت و 12 هزار تن نفتای سبک پتروشیمی نوری و همچنین عرضه 12 هزار تن رافینت پتروشیمی بوعلی سینا اشاره کرد.


     

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۹ ماه پیش
        آرشیو