عصر خودرو

افخم:

بستر برای سرمایه گذاری مالزیایی ها در ایران فراهم است

عصر بازار- سفیر جمهوری اسلامی ایران در کوالالامپور روز سه شنبه با استقبال از سرمایه گذاری مالزی در کشورمان، گفت: بستر برای سرمایه گذاری در ایران به عنوان پل ارتباطی با بازار اروپا و آسیا فراهم است.

بستر برای سرمایه گذاری مالزیایی ها در ایران فراهم است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، 'مرضیه افخم' سفیر ایران در مالزی در جمع خبرنگاران مالزیایی گفت پل ارتباطی ایران بین آسیا و اروپا از مزیت های مهم برای سرمایه گذاری در ایران است و ما از سرمایه گذاران مالزیایی استقبال می کنیم.
    وی در حاشیه همایش فرصت های تجاری حلال مالزی در ایران، گفت که توسعه همکاری های دو کشور آغاز شده و این آغاز راه است.
    وی با تاکید بر اینکه پس از لغو تحریم های ناعادلانه غرب علیه کشورمان، این آغاز راه برای توسعه همکاری های اقتصاد دوجانبه است، گفت: اکنون همه چیز برای همکاری ها بین ایران و مالزی نه تنها در سطح منطقه ای، بلکه در سطح جهانی فراهم است.
    بلندپایه ترین دیپلمات ایران در مالزی در ادامه با اشاره به ظرفیت دو کشور برای همکاری در صنعت حلال، گفت: ایران ظرفیت بالایی برای ورود به این صنعت در بین کشورهای اسلامی دارد، چون صددرصد محصولات ما حلال است.
    وی گفت: همکاری ایران و مالزی به عنوان دو کشور قدرتمند صنعت حلال می تواند نه تنها در سطح کشورهای اسلامی بلکه بین کشورهای غیراسلامی نیز کمک کننده باشد.

    افخم که اعتقاد دارد در این صنعت جدید باید همه کشورهای اسلامی با هم کار کنند، گفت: ما دید مثبتی به آینده این همکاری ها داریم و تبادل هیات های تجاری بین دو کشور امکان کسب اطلاعات بیشتری از ظرفیت های موجود را فراهم می کند.
    وی در پایان گفت که دور جدید گفت وگوها بین محققان در این بخش به دولت کمک می کند زمینه توسعه همکاری های دوجانبه ایران و مالزی را مورد شناسایی قرار دهند.
    سهم بازار حلال در اقتصاد جهانی در حال حاضر دو هزار و 300 میلیارد دلار برآورد می شود و سهم غذای حلال در اقتصاد حلال حدود 700 میلیارد دلار است.
    صادرات محصولات حلال مالزی به ایران سال گذشته میلادی 320 میلیون رینگیت (حدود 80 میلیون دلار) گزارش شده است که 107 میلیون رینگیت (حدود 27 میلیون دلار) آن به نوشیدنی ها و مواد خوراکی، 101 میلیون رینگیت (حدود 25 میلیون دلار) به مشتقات روغن پالم، 90 میلیون رینگیت (حدود 23 میلیون دلار) مواد غذایی و بیش از 17 میلیون رینگیت (بیش از چهار میلیون دلار) محصولات آرایشی بهداشتی و مراقبت سلامت بوده است.
    میزان صادرات حلال مالزی سال گذشته میلادی 9 میلیارد و 850 میلیون دلار بود و بیشتر محصولات به بازارهای چین، سنگاپور، آمریکا، اندونزی، ژاپن و تایلند صادر شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها