عصر خودرو

در روز نهم مهر ماه در بورس انرژی ایران رقم خورد؛

ثبت ارزش ۲۴.۳ هزار میلیارد ریالی در معاملات روزانه

نفت ستاره خلیج فارس با فروش صادراتی نفتا در صدر فروشندگان بازار

عصر بازار- مجموع ارزش ریالی معاملات ثبت شده در این بازار طی روز دوشنبه نهم مهر ماه به ۲۴ هزار و ۳۰۲ میلیارد ریال رسید.

ثبت ارزش ۲۴.۳ هزار میلیارد ریالی در معاملات روزانه
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از بورس انرژی، این رقم مربوط به فروش حامل‌های انرژی در رینگ داخلی و صادراتی بورس انرژی ایران، فروش برق و همچنین معامله اوراق صندوق سرمایه‌گذاری پروژه بود. فروش نفتا صادراتی نفت ستاره خلیج فارس در رینگ بین‌الملل بیشترین سهم را در رشد ارزش معاملات روزانه بازار داشت.

    در روز دهم مهر ماه بازار اوراق بهادار بورس انرژی ایران میزبان داوستد 200 هزار اوراق صندوق سرمایه‌گذاری پروژه آرمان پرند مپنا بود؛ قیمت پایانی فروش این اوراق نسبت به قیمت دیروز رشدی 3.45 درصدی داشت و این معاملات درنهایت مجموع ارزش ریالی برابر 2 میلیارد و 684 میلیون ریال را رقم زد.

    ارزش رینگ بین‌الملل 18.3 هزار میلیارد ریالی شد

    65 هزار تن محصول در زیرگروه نفت، گاز و سایر حامل‌های انرژی در رینگ بین‌الملل بازار فیزیکی بورس انرژی ایران در روز نهم مهر ماه به فروش رفت و این معاملات مجموع ارزش ریالی برابر 18 هزار و 374 میلیارد ریال را رقم زد. کل فروش‌های انجام شده در رینگ بین‌الملل در این روز مربوط به نفت ستاره خلیج فارس بود. این شرکت نسبت به عرضه 35 هزار تن نفتای کامل با قیمت پایه مفی 40 پریمیوم دلار به ازای هر تن اقدام کرد؛ کل محصول عرضه شده در نرخ پایه به فروش رفت و این معامله مجموع ارزشی برابر 9 هزار و 893 میلیارد ریال را رقم زد. همچنین نفت ستاره خلیج فارس در این روز 30 هزار تن نفتای سبک نیز در رینگ بین‌الملل عرضه کرد؛ این محصول قیمت پایه‌ای برابر منفی 40 پریمیوم دلار به ازای هر تن داشت و در نهایت فروش کل محصول در قیمت پایه مجموع ارزش ریالی برابر 8 هزار و 480 میلیارد ریال را رقم زد.

    پالایش نفت شیراز فروشنده برتر رینگ داخلی

    بررسی داده‌های رینگ داخلی بازار فیزیکی بورس انرژی ایران از فروش 21  هزار و 500دتن محصول در این بازار طی روز دوشنبه نهم مهر ماه حکایت دارد؛ این معاملات مجموع ارزش ریالی برابر 5 هزار و 591 میلیارد ریال را رقم زد.

    شرکت پالایش نفت شیراز در این روز با ثبت فروش 5 هزار تن آیزوریسایکل در قیمت پایه و مجموع ارزشی بالغ بر هزار و 354 میلیارد ریال فروشنده برتر رینگ داخلی شد. این در حالی بود که شرکت سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران نیز در این روز موفق به فروش 2 هزار و 500 تن حلال 503 در قیمت پایه و ثبت مجموع ارزشی برابر هزار و 16 میلیارد ریال شد و به این ترتیب در رتبه دوم برترین فروشندگان رینگ داخلی به لحاظ حجم معامله قرار گرفت. شرکت شیمی بافت نیز با فروش 2 هزار تن MTBE در قیمت پایه و ثبت مجموع ارزشی برابر هزار و 68 میلیارد ریال، سومین فروشنده برتر رینگ داخلی به لحاظ حجم فروش محصول شد.

    ارزش معاملات برق 334 میلیارد ریالی شد

    در روز نهم مهر ماه برابر 275 میلیون و 948هزار و 200 کیلووات ساعت برق در بازار برق بورس انرژی ایران به فروش رفت؛ این معاملات ارزش ریالی برابر 334 میلیارد و 516 میلیون و 153 هزار و 880 ریال را رقم زد. از کل معاملات برق در بورس انرژی برابر 772 هزار و 880 کیلووات ساعت مربوط به فروش برق سبز در تابلو سلف برق سبز بورس انرژی ایران بود که ارزشی بالغ بر 20 میلیارد و 240 میلیون ریال را به همراه داشت. همچنین بازار برق بورس انرژی در این روز  میزبان معامله 275 میلیون و 225 هزار و 320 کیلووات ساعت برق سلف تولیدشده در نیروگاه‌های حرارتی نیز بود که از سوی شرکت‌های توزیع پراکنده خریداری شد و مجموع ارزشی برابر 314 میلیارد ریال را رقم زد.

    مهم‌ترین عرضه‌های پیش‌رو

    بازار فیزیکی بورس انرژی ایران در رینگ داخلی و بین‌الملل برای روز سه‌شنبه دهم مهر ماه میزبان عرضه‌های متعددی خواهد بود. در این روز شرکت پالایش نفت امام خمینی برنامه عرضه

    6 هزار تن سی‌او‌سی در رینگ داخلی را دارد؛ از دیگر عرضه‌های مهم به لحاظ حجمی می‌توان به عرضه 4 هزار تن هیدروکربن سنگین و 3 هزار تن رافینت شرکت پتروشیمی بوعلی سینا اشاره کرد.

    همچنین رینگ بین‌الملل نیز برای روز دهم مهر میزبان عرضه‌های بزرگی نظیر 8 هزار تن بوتان نفت ستاره خلیج فارس، 3 هزار تن رافینت بوعلی و 3 هزار تن سوخت هوایی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی خواهد بود.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۹ ماه پیش
        آرشیو