عصر خودرو

علی‌رغم رشد غیرمنتظره تولید کارخانه‌ها صورت گرفت

رشد اقتصاد ژاپن با دنده سنگین

عصر بازار- تولید کارخانه‌های ژاپن در ماه آوریل به طرز غیرمنتظره‌ای افزایش یافته است؛ این در حالی است که به نظر می‌رسد زمین‌لرزه‌های متعدد در بخش‌های جنوبی ژاپن اثرات اندکی روی تولید گذاشته است.

رشد اقتصاد ژاپن با دنده سنگین
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، هزینه‌های خانوار همچنین در ماه آوریل کمتر از حد انتظار سقوط کرده و میزان در دسترس بودن مشاغل به بالاترین سطح 24 سال اخیر رسیده است. این آمار یک آسودگی برای شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن به وجود آورده است؛ کسی که انتظار می‌رود به منظور شدت بخشیدن به بهبود اقتصاد شکننده این کشور، افزایش مالیات فروش را تا سال آینده به تعویق بیاندازد.

    هارومی تاگوچی، اقتصاددان IHS اعلام کرد: «‌اثر زمین‌لرزه‌ها روی تولید ژاپن محدود بوده و سطوح موجودی همچنان بالا هستند. اما شانس ژاپن برای دفع کردن بزرگترین سقوط در GDP سه‌ماهه دوم افزایش یافته است.»

    آمار وزارت اقتصاد،‌صنعت و تجارت ژاپن در روز سه‌شنبه نشان داد، تولید کارخانه‌ها در ماه آوریل رشدی 0.3 درصدی نسبت به ماه گذشته داشته است که نسبت به پیش‌بینی افت 1.5 درصدی بازارها بسیار متفاوت بوده است.‌

    آمار فراتر از انتظار موجب اوج‌گیری مجدد ین در برابر دلار شده است. انتظار می‌رود تولید کارخانه‌ها در ماه می 2.2 درصد و در ماه ژوئن 0.3 درصد افزایش یابد که نشان از به کف رسیدن تولید صنعتی می‌دهد.

    سیاست‌گذاران ژاپنی در تلاش برای رونق سومین اقتصاد بزرگ دنیا هستند اما محرک‌های پولی و مالی سنگین در سه سال گذشته در ایجاد رشد پایدار یا تورم ناکام بوده‌اند.

    زمین‌لرزه‌های اخیر در کوماموتو، منطقه‌ای در جنوب ژاپن، تنها به بخشی از تولید خودروسازان ضربه زده و روی بقیه بخش‌ها تقریبا تاثیری نگذاشته است.اما برخی از تحلیلگران نسبت به طولانی شدن فشارهای نزولی خارجی نظیر آشفتگی تقاضای بازارهای در حال ظهور هشدار دادند که انتظار می‌رود در بهترین حالت رشد فعالیت‌های اقتصادی متوسط باشد.

    آمار جداگانه دیگر نشان می‌دهد که هزینه‌های خانوار در ماه آوریل نسبت به مدت مشابه سال گذشته 0.4 درصد کاهش یافته که بسیار کمتر از پیش‌بینی کاهش 1.4 درصدی تحلیلگران بوده است.

    نرخ بیکاری ژاپن در ماه آوریل در رقم 3.2 درصدی ثابت ماند و نسبت متقاضیان کار نیز با رسیدن به 1.34 واحد بیشترین سطح خود را از نوامبر 1991 تجربه کرد.

    اقتصاد ژاپن، در سه‌ماهه نخست سال جاری از رکود گریخت و تحلیلگران انتظار دارند که در سه‌ماهه جاری رشدی متوسط را تجربه کند. این در حالی است که آشفتگی در تقاضای جهانی و رشد دستمزد اندک روی صادرات و مصرف این کشور تاثیرگذار بوده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها