عصر خودرو

دوشنبه ۹ مهر؛

قیمت نفت افزایش یافت

عصر بازار- قیمت نفت تحت تاثیر شدت گرفتن نگرانی‌ها نسبت به تاثیر احتمالی حملات رژیم صهیونیستی بر عرضه نفت خاورمیانه، به روند صعودی خود ادامه داد و در معاملات روز دوشنبه افزایش یافت.

قیمت نفت افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، بهای معاملات نفت برنت برای تحویل در نوامبر، 51 سنت معادل 0.71 درصد افزایش یافت و به 72 دلار و 49 سنت در هر بشکه رسید. این قرارداد روز دوشنبه منقضی می‌شود و قرارداد تحویل دسامبر، با 50 سنت معادل 0.7 درصد افزایش، به 72 دلار و چهار سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با 43 سنت معادل 0.63 درصد افزایش، به 68 دلار و 61 سنت در هر بشکه رسید.

    نفت برنت هفته گذشته حدود سه درصد و شاخص نفت آمریکا حدود پنج درصد کاهش داشت که تحت تاثیر نگرانی‌های فزاینده نسبت به دورنمای تقاضا بود. اقدامات محرک مالی جدیدی که چین برای تقویت اقتصاد متزلزل خود معرفی کرد، نتوانست به بازارها اطمینان دوباره دهد.

    با این حال، در پی تشدید حملات رژیم صهیونیستی به لبنان و یمن، قیمت‌ها در معاملات ‌روز دوشنبه، افزایش یافت. پریانکا ساچدوا، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت فیلیپ نووا در این باره گفت:‌هر چند عرضه اضافی، مایه نگرانی بازارهای نفت است اما بازارها از تشدید بحران در خاورمیانه و متاثر شدن عرضه این منطقه واهمه دارند.

    تونی سایکامور، تحلیلگر بازار شرکت آی جی اظهار کرد: قیمت نفت همچنان تحت تاثیر عوامل عرضه و تقاضا قرار خواهد داشت. با توجه به نزدیک شدن به زمان افزایش تولید اوپک پلاس در اول دسامبر، وست تگزاس اینترمدیت ممکن است کف قیمت را در 61 دلار تا 62 دلار تست کند. همچنین با وجود تسهیل سیاست پولی چین، معلوم نیست که آیا این اقدام به تقویت تقاضا برای سوخت در این کشور کمک خواهد کرد یا خیر.

    تحلیلگران گروه بانکی ANZ در یادداشتی نوشتند: بازارها در روز دوشنبه، منتظر شنیدن اظهارات جروم پاول، رئیس فدرال رزرو درباره سرعت تسهیل سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا هستند. هفت مقام بانک مرکزی آمریکا هم قرار است هفته جاری صحبت کنند.

    بر اساس گزارش رویترز، همچنین قرار است آمار اشتغال و استخدام بخش خصوصی و نظرسنجی‌های موسسه آی اس ام از بخش تولید و خدمات منتشر شود.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۹ ماه پیش
        آرشیو