عصر خودرو

دوشنبه ۹ مهر؛

قیمت جهانی طلا افزایش یافت

عصر بازار- قیمت طلا امروز دوشنبه (۳۰ سپتامبر) افزایش یافت و در مسیر چهارمین افزایش سه ماهه متوالی خود قرار گرفت که امیدها به کاهش بزرگ دیگر نرخ بهره آمریکا و افزایش درگیری در خاورمیانه تقویت شد، در حالی که سرمایه‌گذاران منتظر نظرات جروم پاول، رئیس فدرال رزرو بودند.

قیمت جهانی طلا افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا با 0.2 درصد افزایش به 2662 دلار و 30 سنت رسید. طلا در این سه ماهه نزدیک به 15 درصد افزایش یافته و چهارمین افزایش سه ماهه متوالی خود را به ثبت رسانده است.

    داده‌های روز جمعه نشان داد که هزینه‌های مصرف‌کننده ایالات متحده در ماه اگوست نسبتاً افزایش یافته است، که نشان می‌دهد اقتصاد بخشی از حرکت ثابت خود را در سه ماهه سوم حفظ کرده است، در حالی که فشارهای تورمی همچنان کاهش می‌یابد. این داده‌ها انتظار کاهش بیش از حد نرخ بهره را در نشست سیاست‌گذاری فدرال رزرو در نوامبر افزایش داد.

    بر اساس گزارش CME FedWatch Tool، در حال حاضر، معامله‌گران 53 درصد احتمال کاهش نیم درصدی دیگر توسط فدرال رزرو را در جلسه بعدی خود می‌بینند. نرخ‌های بهره پایین‌تر، هزینه فرصت نگهداری شمش را کاهش می‌دهد، که به عنوان یک دارایی مطمئن در آشفتگی‌های اقتصادی و سیاسی تلقی می‌شود.

    در حال حاضر، توجه فعالان بازار به سخنرانی‌های پاول و میشل بومن، رئیس فدرال رزرو، معطوف خواهد شد.

    تقاضای طلا در قطب‌های کلیدی آسیا در هفته گذشته کاهش یافت، زیرا قیمت‌ها به بالاترین حد خود رسید که خریداران را منصرف کرد و برخی را تشویق کرد تا از دارایی‌های خود پول نقد کنند.

    رویترز گزارش کرد که اس‌پی‌دی آرگلدتراست، بزرگترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان اعلام کرد که دارایی‌های آن در روز جمعه 0.59 درصد کاهش یافت و به 871.94 تن رسید.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با 0.2 درصد افزایش به 31.68 دلار رسید، پلاتین با 0.4 افزایش به 1004 دلار  و 10 سنت و پالادیوم 0.2 درصد افزایش یافت و به 1013 دلار و 50 سنت رسید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۹ ماه پیش
        آرشیو