عصر خودرو

چه عاملی قیمت جهانی طلا را عوض می‌کند؟

عصر بازار- واردات خالص طلای چین به عنوان بزرگترین مصرف‌کننده شمش در جهان که خریدهایش بر قیمت کلی جهانی تاثیرگذار است، در ماه اگوست به کمترین میزان در بیش از دو سال گذشته رسیده است.

چه عاملی قیمت جهانی طلا را عوض می‌کند؟
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، داده‌ها نشان داد که واردات خالص ماهانه طلای چین از طریق هنگ‌کنگ در ماه آگوست 76 درصد کاهش یافت و به پایین‌ترین سطح در بیش از دو سال گذشته رسید، زیرا رکورد افزایش قیمت تمایل بزرگترین مصرف‌کننده شمش در جهان را مهار کرد.

    آمارهای اداره آمار و سرشماری هنگ‌کنگ نشان می‌دهد که چین در ماه اگوست 6.245 تن خالص وارد کرده است که از 25.659 تن در ماه جولای کمتر است. واردات در پایین‌ترین سطح خود از آوریل 2022 بوده است. مجموع واردات طلا از طریق هنگ‌کنگ در ماه گذشته با 48 درصد کاهش به 16.377 تن رسید.

    چین از نظر مصرف طلا رتبه اول را دارد و فعالیت‌های خرید آن می‌تواند بر قیمت کلی جهانی طلا تأثیر بگذارد.

    داده‌های گمرک نشان داد که چین برای اولین بار از ژانویه 2021، از واردات طلا از سوئیس در ماه اگوست اجتناب کرد. علاوه بر این، چین تصمیم گرفت خرید طلای خود را از طریق بانک مرکزی خود در ماه مه متوقف کند و چهارمین ماه متوالی بدون افزودن به ذخایر خود را در آگوست داشته باشد.

    کارشناسان اظهار کردند که قیمت‌ها برای سرمایه‌گذاران چینی خیلی سریع افزایش یافته و تمایل آنها را برای خرید در سطوح فعلی کاهش داده است. با افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا و تقاضای پناهگاه امن به دلیل عدم قطعیت‌های ژئوپلیتیکی، طلا تاکنون 29 درصد افزایش داشته است.

    بانک مرکزی چین این هفته بزرگترین محرک خود را از زمان همه‌گیری برای خارج کردن اقتصاد از وضعیت ضد تورمی خود در اوایل هفته ارائه کرد.

    رویترز گزارش کرد که داده‌های هنگ‌کنگ ممکن است تصویر کاملی از خریدهای چینی ارائه نکند، زیرا طلا از طریق شانگهای و پکن نیز وارد می‌شود.

    برچسب ها