عصر خودرو

پتروشیمی مهاباد با حضور رئیس جمهوری به بهره برداری رسید

عصر بازار- مجتمع پتروشیمی مهاباد به عنوان بزرگترین واحد صنعتی غرب کشور روز سه شنبه با حضور دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران به طور رسمی به بهره برداری رسید.

پتروشیمی مهاباد با حضور رئیس جمهوری به بهره برداری رسید
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، در آیین بهره برداری از این طرح صنعتی مهم که در 15 کیلومتری مهاباد واقع شده است وزیر نفت و تعدادی از مدیران ارشد دولتی و مسئولان استانی نیز حضور داشتند.
    رئیس جمهوری امروز پس از بهره برداری از این طرح از بخش های مختلف آن بازدید کرد.
    برای احداث این مجتمع عظیم 12 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری شده که شامل 240 میلیون یورو سرمایه گذاری ارزی و سه هزار و 200 میلیارد ریال سرمایه گذاری ریالی است.
    مجتمع پتروشیمی مهاباد قادر است سالانه 300 هزار تن پلی اتیلن سبک خطی و سنگین و 30 هزار تن نیز بوتن یک را تولید و روانه بازارهای داخلی و خارجی کند.
    مجتمع پتروشیمی مهاباد در انتهای خط انتقال اتیلن از عسلویه به غرب کشور به طول یکهزار و ‎ 600کیلومتر احداث شده است.
    این طرح ماندگار که فعالیت های مقدماتی و مطالعاتی آن از سال 83 و عملیات اجرایی آن از سال 89 آغاز شده، در زمینی به مساحت 185 هکتار در کیلومتر 15 جاده مهاباد ـ ارومیه احداث شده است.
    مواد اولیه مورد نیاز این مجتمع نیز سالانه حدود 324 هزار تن اتیلن است که از طریق خط لوله سراسری انتقال اتیلن غرب کشور از عسلویه به این مجتمع تامین می شود.
    با بهره برداری از این طرح برای 600 نفر به صورت مستقیم و 1500 نفر به صورت غیرمستقیم زمینه اشتغال فراهم شده است.
    مجتمع پتروشیمی مهاباد اکنون در هر ساعت 17 تن اتیلن با فشار 32 بار از خط لوله اتیلن غرب دریافت می کند که پیش بینی می شود با توجه به راه اندازی کامل فازهای پارس جنوبی، به زودی این میزان به مرز دریافت 40 تن خوراک در هر ساعت افزایش پیدا کند.
    حجت الاسلام دکتر حسن روحانی که روز دوشنبه وارد استان آذربایجان غربی شد در دومین روز از سفر خود به این استان روز سه شنبه به شهرستان مهاباد سفر کرده است.
    رئیس جمهوری پیش از بهره برداری از این طرح در ورزشگاه آزادی مهاباد با مردم این شهرستان نیز دیدار کرد.
    مهاباد با 215 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها