عصر خودرو

نایب رییس اتاق بازرگانی ازمیر ترکیه:

میزان مراودات تجاری ایران و ترکیه حدود ۱۰ میلیارد دلار است

عصر بازار- نایب رئیس اتاق بازرگانی ازمیر میزان مراودات تجاری ایران و ترکیه را نزدیک به ۱۰ میلیارد دلار عنوان کرد و گفت: جمعیت ۱۶۰ میلیون نفری ایران و ترکیه یک بازار ۵۰۰ میلیارد دلاری را رقم می‌زند که دو کشور باید برای تجارت از آن استفاده کنند.

میزان مراودات تجاری ایران و ترکیه حدود ۱۰ میلیارد دلار است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، جونیت گولیت در نشست هیات تجاری استان ازمیر ترکیه با فعالان اقتصادی کرمانشاه که امروز (یازدهم خرداد) در اتاق بازرگانی کرمانشاه برگزار شد، از روابط دوستانه چند ساله ایران و ترکیه یاد کرد و گفت: در سال‌هایی که ایران درگیر تحریم‌ها بود، ترکیه در کنار این کشور قرار داشت.

    وی افزود: ایران می‌تواند دروازه‌ای برای ورود ترکیه به بازار آسیا باشد و ترکیه نیز دروازه اروپا را برای ایران بازگشایی کند.

    گولیت گفت: خصوصا در شرایطی که تحریم‌ها علیه ایران برداشته شده و پای بانک‌های ایرانی به دنیا باز شده، ایران و ترکیه می‌توانند روابط خود را آسان تر از گذشته ادامه دهند.

    نایب رئیس اتاق بازرگانی ازمیر، از تاریخچه بیش از 10 ساله تعامل ازمیر و کرمانشاه هم یاد کرد و افزود: در این مدت اگرچه به استان‌های دیگر کشور ایران سفر کردیم، اما این اولین بار است که به کرمانشاه می‌آییم.

    گولیت با بیان اینکه کرمانشاه و ازمیر روابط تجاری خوبی با هم دارند، تصریح کرد: نمونه این روابط امضاء تفاهم نامه برادرخواندگی دو استان در سال 2003 بود.

    وی ابراز امیدواری کرد با تداوم چنین سفرهایی، ارتباط دو استان کرمانشاه و ازمیر بیشتر شده و روابط تجاری نیز تنگاتنگ شود.

    این فعال اقتصادی ترک با اشاره به بازدید خود از صنایع مهم کرمانشاه خصوصا صنایع پتروشیمی، از پتانسیل‌های فراوان کرمانشاه برای سرمایه‌گذاری یاد کرد و افزود: امیدواریم این سفر منجر به قراردادهای همکاری بین دو استان شود.

    گولیت در پایان از قدمت 130 ساله اتاق بازرگانی ازمیر یاد کرد و افزود: اکنون 70 هزار نفر عضو این اتاق هستند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها